tisdag 21 februari 2012

Uppstart!

Så nu sitter jag här och "bloggar". Jag som ALDRIG skulle kunna tänka mig att lämna ut mig själv så.
Å andra sidan så skulle jag ALDRIG gå med i Facebook heller:)))
Men man kan väl ändra sig eller hur?

Har tre stora mål att uppnå den här våren. Två som jag mår bra av att tänka på och ett som ger mig en stor klump i magen.

Först ut så ska jag springa Göteborgsvarvet den 12 Maj.......Har gjort det förut hela 5 gånger.
Meeeen det är 12 år och åtskilliga kilon sedan......Nu utmanade jag mina söner.(Som nappade).
Jag kommer därför att plåga alla med min träning och järnvilja att klara av detta;)

Nästa stora mål är att min sambo, vår dotter och jag åker till Sicilien den 14 Maj för att fotvandra i  en vecka guidade av Tema-resor.
Så en hel del här kommer att handla om vägen dit. ( Alla tre köpte nya vandrings skor förra veckan.)
Bara snön försvinner så kommer vi att vara ute på vandring i stort sett varje helg framöver.

Så till det tredje och på många sätt jobbigare eftersom jag där inte kan påverka så mycket.
Att hitta ett jobb som jag kommer att trivas på och känna att jag är behövd.
Har nu varit arbetslös i två månader.... Blev uppsagd pga arbetsbrist i Juni 2011 med 6 månaders uppsägningstid. Trodde att det skulle gå lätt att hitta nytt jobb.....Sitter i timmar varje dag och läser annonser, skickar ansökningar, går på intervjuer,seminarier och möten via trygghetsråde..mm.mm.
På många sätt en nyttig erfarenhet.Men nu tycker jag att jag fått känna på det tillräckligt. Det jag oftast får höra är: Det löser sig snart för dig. Du har ju en kanon meritlista och dessutom är du så positiv...
Hmm nåja : Det ordnar sig nog med det. Innan sommaren SKA jag ha nått dessa tre mål.
Sedan sätter jag upp nya:)
Tanken är att alltid blicka framåt i stället för att älta det som varit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar