måndag 5 mars 2012

Ditt är ditt och mitt är mitt!

Den här dagen blev inte alls vad jag hade tänkt mig:(
Peppad av att solen verkade komma fram idag på morgonen,drog jag på mig träningskläderna och satte igång med att putsa fönster. Planen var att direkt efter fönsterputsning ge mig ut på en lång skön joggning i skogen.............

Så blev det inte kan jag säga. Jag blev färdig med 5 fönster innan jag bestämde mig för att ta utsidan på altan dörrsfönstret. Det var då jag upptäckte att vi haft inbrottsförsök.



Plötsligt står man där och känner en konstig panik/äckelkänsla som gör att ingenting funkar. Sakta återvänder man till verkligheten och inser att det faktiskt har hänt. Någon har försökt ta sig in i vårt hem. Visserligen utan att lyckas. Men kommer de att komma tillbaka? Blev de skrämda? När var de här? Var det på natten? var vi hemma?........
Sedan ringde jag polisen och anmälde. självklart kunde de ingenting göra mer än att ta emot anmälan.
Nästa steg att ringa försäkringsbolaget var bra mycket mer
påfrestande.

Jag säger bara det försäkringsbolag är det ett skämt eller????
Det finns ett nr att ringa för att anmäla skador. Så jag väljer klart att ringa det. 28 signaler senare.Utan att ha blivit vidarekopplad eller kommit fram till telefonsvarare eller på annat sätt fått svar trots att jag ringde under telefontids tid ger jag upp.
 Ringer i stället kundtjänst.....som informerar mig om att jag ska ringa det nr jag redan ringt;)))))
Nu blir jag i stället  kopplad runt 5 gånger till olika avdelningar där ingen vill befatta sig med ärendet utan alla säger att det ska till nästa eller tillbaka till den jag var hos nyss eller någon helt annanstans mellan varje blir jag återkopplad till växeln och placerad i ny telefon kö som nr 124.......Efter 72 minuter ger jag upp.
Försöker istället fylla i anmälan på nätet och hoppas att det ska funka. Enligt informationen där kommer jag att bli kontaktad via telefon.......Spännande;)
Några mer fönster blev inte putsade, ej heller blev det någon lång skön joggning i skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar