fredag 16 mars 2012

Packad och klar!

Sitter här och väntar på att Bettina ska sluta skolan. Sedan börjar helgen:)
Vi tänker tillbringa den i Skåne.
Lördagen vandring på skånska stigar och Söndagen barndop av en liten Denize.
Vädret tänker visst inte vara på vår sida enligt Aftonbladet.
Men vad gör väl det? Bara det inte regnar och det är väl ändå för tidigt för fästingar????

Tänker på vandringen på bilden från förra sommaren. Västanåleden i Gränna. En helt underbar dag tills vi kom hem och hittade alla fripassagerare på våra kroppar. ca 700 små fästingar hade valt att bosätta sig både här och där på oss:(


Fördelen med att vandra så här tidigt på våren är just att det är både fästing och ormfritt. Gunnar försöker skrämma upp mig med att det finns skorpinjoner på Sicilien!!! Men det gör det ju inte....Eller??? Säg att det inte gör det;).

Nåja i Göteborg lär det väl vara både fästing, orm och älgfritt den 12 Maj. Jag kom nyss hem efter tredje 4,5 km joggningen den här veckan......Visst det går bättre och bättre. Men å andra sidan så närmar sig det magiska datumet med stormsteg........ Vi snackar 21,4km....
Herregud vad tänkte jag på när jag anmälde mig?;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar