måndag 26 mars 2012

Kolla kvittot!

I dag tänker jag  komma med en uppmaning.......Kolla era kvitton när ni handlat i affären:

Jag var idag nere i den lilla butiken i den lilla orten där jag bor. Lite småsaker saknades och som alltid blev det två hyfsat stora kassar fulla.

Därför tänkte jag inte så mycket på slutsumman. Utan betalade glatt. (Eller vad är det för ett uttryck? Vem betalar glatt??). Nåja  jag betalade och gick hem.

Av en tillfällighet så slängde jag ett öga på kvittot när jag kommit hem. (Jag veeeet ännu ett dumt uttryck....Klart jag inte slängde mitt öga:)). Jag tittade på kvittot.
Min första tanke var att jag tagit fel kvitto för jag hade ju inte köpt några "Rustika bönor 500g".....Men när jag läste vidare så stämde allt utom att det saknades ett paket "Gammaldags Idealmakaroner 1000g".

Spelar väl kanske inte så stor roll om man kallar det makaroner eller Bönor....Meeeen priset kära vänner.
Bönorna kostade 52.95. Makaronerna 14.90:(.


Så klart ringde jag ner till butiken och upplyste om att det blivit fel och självklart får jag mina pengar tillbaks nästa gång jag kommer dit.
Jag hänger inte butiken eller kassörskan eller någon annan heller. Utan konstaterar bara att det finns pengar att tjäna på att kolla sina kvitton. För det går inte att komma ifrån att någonstans så har den mänskliga faktorn gjort något fel vid en dator eller annat som gjort att fel ean kod sitter på fel vara.......Vill samtidigt påpeka att jag faktiskt skulle agerat likadant om det varit på andra hållet. Vilket också händer.

På tal om ingenting: I dag joggade jag 5 km igen:) Bara ville säga det med:)) Solen skiner och tvätten hänger ute.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar