söndag 24 februari 2013

Ett år har gått.....

Lite lätt förvånad konstaterar jag att det har gått ett helt år sedan jag skrev mitt livs första blogginlägg.

Den 21 februari 2012 startade jag upp den här bloggen och det är ta mig tusan något av det bästa jag har gjort.
Aldrig kunde jag väl tro att det skulle vara så roligt att dela med sig av sin egen vardag och att andra skulle gilla att läsa om det:)

Tråkigt nog så ser jag när jag läser mina tidiga inlägg att mitt liv var betydligt mer intressant och innehållsrikt när jag gick utan jobb.......

Missförstå mig inte där. Men nog blir det väl ganska tråkigt när veckorna bara ramlar iväg, den ena efter den andra. Synd att man inte kan både jobba fullt ut och ändå ha lika mycket fritid;)

Den här helgen har lilla fröken varit med i en skidtävling. Trots en rejäl förkylning stavade hon sig runt och var jättenöjd efter......

Annars har vi väl som alla andra tittat på "mellon" och slappat.( = städat, tvättat, bakat, planerat, förberett.mm.mm).

Mitt godisförbud från förra helgen sköter jag perfekt.....Inte en endaste liten bit har slunkit in i min mun. Igår kväll när de andra åt godis satt jag med en skål grekiska svarta oliver:)

Nu ökar trycket att komma i form, och idag råkade jag säga till en vän att jag från och med i morgon ska ha på min stegmätare och gå 10000 steg per dag.

Så återigen babblade jag på för fort....Men sagt är sagt, som sagt var......Våren är ju på gång och då är det också lättare att komma ut. Så nu köööör vi;)

8 kommentarer:

  1. Jag önskar att jag var lika spontan som du och berättade vad jag har planerat. Då hade jag haft lite press på mig att fullfölja. Nu muttrar jag bara för mig själv och då kan jag ibland låtsas att jag hör dåligt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vore ju livsfarigt för mig som redan är döv på ena örat....Då hade jag ju alltid vänt den sidan till när jag muttrat:)

      Radera
  2. Tala är silver men tiga är guld. Ett gammalt ordspråk du kanske skall tänka på ibland. Nu får du stå där med din stegmätare och använda den också. Varför inte göra som Gunnel här ovan, muttra tyst i stället.:-)

    Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är så glad att jag kan sätta upp mål och genom att berätta för andra får jag stöd att nå målen....
      Kram tebax:)

      Radera
  3. Visst är det kul att blogga , man blir lite beroende . Mn det beror ju på att man "träffae" så mycket trevliga personer . Jag började när min syster kom och visade sin blogg , men då fatta jag inte varför jag skulle ha den . Men så blev jag fast :)

    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det och visst är det "bloggvännerna" som gör att man fortsätter:)

      Radera
  4. Heja heja för det är ju inte lätt att låta bli godbitarna :)

    Du kommer nog snart i form ska du se :)

    Kram

    SvaraRadera