söndag 17 februari 2013

Mixmax från helgen:)

I Lördags åkte vi upp till stan = Jönköping.
Bio stod på schemat och ja Bettina vann igen.....Det blev Sune i Grekland. Men det var verkligen en film för hela familjen och den bjöd på många härliga skratt:)

Sedan tänkte vi äta ute. När vi nu ändå var i stan och jag tycker det är botten att laga mat om jag måste stressa ihop något......

Val av restaurang är ju alltid ett problem.....Men som vanligt vann Bettina och det blev en av våra favoriter JungleThai......Vällagad Thailänsk mat med härlig "sting"...

Vi slog på stort och valde även varsin dessert den här gången. Jag valde tre små tryfflar:)


Såg väl så där ut på tallriken......Tre små köttbullar kanske. Eller som G sa: tre små älgskitar:).

Nåja......Bara man vet vad man äter så ;)))) Ironi angående veckans matdebatt.

Nu föll det sig så att vi senare på kvällen i samband med melodifestivalen även satte i oss en god ostbricka med tillhörande vin och som grädde på moset en skål med smågodis......Hmmm liiiite för mycket av det goda kan jag känna nu.

I samma stund som jag stoppade sista biten godis i munnen: Hördes en röst : NU BLIR DET GODISUPPEHÅLL FRAM TILL PÅSK!!!!!......På övriga familjemedlemmars reaktion förstod jag att rösten kom från mig....Oho...  Jaha har jag sagt det så. Jag klarade ju av det förra året så ska jag väl klara av det i år:)


Idag blev det en promenad i det ganska bistra vädret och nu har äldste sonen med familj = sambo och hund, varit här på fika:)

Bettina är ute med en kompis och G jobbar. Så här sitter jag och är godissugen......Tur att det snart är Påsk;)

8 kommentarer:

  1. Jag skratta också gott år Sune filmen :) . är så kul nu när man kan se film med barnen som är roliga och inte bara för barn .
    Hmm det där goda slinker gärna ner lite för mycket av :(

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är kul när man kan dela glädjen:) Fast jag skulle vilja gå på en vuxenfilm någon gång.....

      Radera
  2. Svar
    1. Å en himla tur är det....För det här kommer att bli jobbigt;)

      Radera
  3. Ibland är munnen snabbare än hjärnan. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha...Ja nog är den det. Både när det gäller att prata först , tänka sedan. Men även när det gäller att tugga och svälja först,tänka sedan;)

      Radera
  4. När du säger vinner drar ni lott eller vad?

    Tur att det bara är 5 veckor till påsk då :)

    SvaraRadera
  5. Haha...Nä då hade nog jag vunnit. Hon vinner på charm:)

    SvaraRadera