onsdag 21 mars 2012

Blir man smart av fisk?

Sitter här och túggar i mig en bit lax och ett kokt ägg i hopp om att bli smartare......Tycker att jag äter mängder av fisk. Men har idag fått bevis på att jag är helt sjukt BLÅST!!!

För att göra en kort historia lång. Så här var det:
I går såg jag en annons när jag gick igenom nätet efter lediga jobb. (Det blir allt färre). Det här rörde sig om ett företag som sökte fältsäljare för sina tjänster. (Bla appar till mobiltelefoner.)
Mest på rutin skickade jag in en ansökan och tänkte att den typen av företag vill säkert ha unga hungriga säljare som de kan forma hur som helst. Absolut inte en halvgammal kärring med egna krav och idéer.

Så ringde då telefonen idag på morgonen. Någon undrade om jag har möjlighet att komma på intervju i morgon........Eftersom jag har ute x antal ansökningar slog det mig inte direkt att detta gällde det jag sökt igår. Utan jag tackade JA och fick en tid och en adress av killen i luren.

Då som först gjorde jag det jag annars alltid gör innan jag söker.: Kollade upp företaget på nätet:(
Företaget heter Webfinder och är svart listade på hur många ställen som helst:( De som hade ansvar för annonsen heter Online Publishing AB och är lika svartlistade dom.
Självklart var min första tanke att ringa återbud......Men nu svarar så klart ingen på det numret.....Jag har mailat till en kontaktuppgift i Solna och förklarat att jag inte kommer att komma på intervju. Då även bett om bekräftelse på att de mottagit mitt mail. Men självklart inget svar. Adressen jag fick har jag googlat ....Det verka inte finnas något företag där:(((((

Så nu vet jag inte vad som kommer att hända. Men känner mig så lurad och besviken om de har börjat utnyttja arbetssökande för sina sjuka sätt att hantera bluff fakturor.

Det enda positiva med detta är att jag i ren frustration sprang hela 5 km på Grönelund utan att gå någonting alls.

8 kommentarer:

  1. Nej, så kan det väl inte vara? Hoppas inte i alla fall...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch nä.....Men när man läser om dem på nätet blir man nästan mörkrädd:(

      Radera
  2. Usch nä. Men när man läser om dem på nätet blir man nästan mörkrädd:(

    SvaraRadera
  3. "Webfinder" var inne på frugans jobb och nämde att dom har uppgifter om dom på nätet.
    Hon ifrågasatte och undrade vad för uppgifter.

    Det får dom inte säga, utan man måste betala isåfall.

    Så håll ögonen öppna, dom knackar på ute i butiker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt att det förekommer. Gäller att alltid kolla upp saker!

      Radera
  4. Hej!
    Jag fick samtal från webfinder idag också, hade inte kollat upp företaget förens nu, efter jag tackat ja till en intervju torsdag nästa vecka. Blev lite orolig nu när man sett allt som står om dem, känns obehagligt, jag ska ringa dem det första jag gör i morgon o hoppas på att de svarar.. annars låter jag helst bli att gå i alla fall, hur populärt det nu blir av Arbetsförmedlingen..

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag fick samtal från webfinder idag också, hade inte kollat upp företaget förens nu, efter jag tackat ja till en intervju torsdag nästa vecka. Blev lite orolig nu när man sett allt som står om dem, känns obehagligt, jag ska ringa dem det första jag gör i morgon o hoppas på att de svarar.. annars låter jag helst bli att gå i alla fall, hur populärt det nu blir av Arbetsförmedlingen..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag tror inte du behöver vara orolig för vad AF ska säga. Här där jag bor vet de att det finns oseriösa företag och "tvingar" ingen att söka där. Bara berätta att du kollat upp företaget så är det säkert lugnt. Lycka till!!

      Radera