tisdag 27 mars 2012

Ett "lönlöst" dagsverke.....

Idag har jag jobbat:) Fast på hemmaplan......och gratis.....Annars ser Arbetsförmedlingen till att min A-kassa blir indragen.
Så konstiga är reglerna: När man som jag just nu stämplar på heltid....Så får man gärna gå in och jobba tillfälligt.....MEN jobbar man en dag så dras A-kassan in en vecka?????
Hur sjukt är inte det?

Nåja jobbar man hemma och gratis så kan de inte göra något. Så idag tog jag tag i det där bordet, som stått ute på altandäcket hela förra sommaren och skulle fixats till i höstas ,när det plockades in i garaget.


Så här såg det ut när jag slipat i ca 30 min........









Tre timmar, 10 avbrutna naglar och två blödande händer senare......Såg det ut så här.......

Jag tror att det var då ungefär som jag började fundera på vad ett nytt bord skulle ha kostat;)



Men skam den som ger sig.
Efter en liten mat paus inkluderad facebook koll och ett par ord på WF så var jag i gång igen och........






Nu börjar det faktiskt likna något:)

Kvällen tänker jag ägna åt att bestämma huruvida jag ska olja, måla , lacka eller betsa för att slippa samma problem en gång till.

Olja tror jag inte. Eftersom det var det vi hade gjort förra året. Lutar nog åt att betsa i en mörkare grå ton. Hmm ja det kan nog bli snyggt eller inte.

Kom just på att alla sex stolarna såg lika jäkliga ut på armstöden. Så nu vet jag vad jag ska göra i morgon också om jag kan lyfta högerarmen då ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar