onsdag 28 mars 2012

Jag är en lufsare:)

I dag läste jag i tidningen att en go liten kille fyller 40 år.....

Plötsligt kommer jag på mig själv med att sitta med ett säkerligen fånigt leende och tänker på uttryck från Alfons böckerna.

Hur många gånger har jag inte läst om denne lille kille för mina egna "små" killar och haft mysiga stunder. GRATTIS Alfons och TACK!!!

Nu har jag kommit hem från ännu ett pass i skogen på 5 km.
 I Söndags när mina söner var hemma så pratade vi om hur det går med träningen. Jag spände mig lite och skröt om att jag minsann springer hela 5km nu. (Utan att gå.) Eller nåja sa jag i nästa andetag.....Joggar..... eller "Lufsar snabbt".
Det sista tyckte min äldste son lät bäst. (Hmmm)
Ju mer jag tänker på det ju mer inser jag att han har rätt. För många år sedan när jag tog 5 km på ca 24 min.......Då sprang jag. Några år senare tog det mig ca 30 min att komma runt.......Då joggade jag. Nu tar det xxxxxx många minuter. Alltså lufsar jag;)

På Fredag blir nästa pass och sedan ska jag bestämma om jag till nästa vecka ska öka på antalet km och fortsätta lufsa. Eller om jag ska köra 5 km runda en vecka till och i stället LUFSA ännu snabbare;)

Väntar ett viktigt samtal.....Hoppas det ringer snart...

2 kommentarer: