torsdag 1 november 2012

Ensam i lyktornas sken!

Dottern har höstlov och sambon semester. Jag jobbar ju jag:)

Helt ok hela dagen.
De har varit ute i skogen någonstans och grillat korv och vandrat.......Utan mig:(
Helt ok som sagt var.......
Men nu har jag ju slutat jobba för dagen och ute är det kolsvart......Så nu vill jag att de kommer hem.
Jag sitter här i skenet av ljuslyktor och känner mig ensam:(


Inte så att jag inte unnar dem att vara ute på kul saker...Inte alls....Men jag vill ju också;)



Nu har jag jobbat i fyra hela veckor. hjälp vad det går fort....

Snart är det jul och sedan TA DAM TA DA: Sol och bad  och vandring i två hela goa veckor...

Vadå?? Om jag längtar?? Eh....JA DET GÖR JAG:)


Det dök upp tre små häxor här igår kväll...Inte så särskilt otäcka:)
Mest söta!
Inte blev de rädda för mig heller:)

Idag kommer ingen in. För nu äntligen ska vår trapp på framsidan av huset bli fin. Det har varit ett par "Uffar" här idag och gjutit lite. Nu är hela trappen täckt med presenning och så småningom ska den kläs med klinker.

Så nu är det källaringången som gäller och dit hittar nog ingen....

Tänk om det är därför som B och G inte kommit hem. De kanske inte hittar in;)


Uffar är ett lokalt uttryck och står för gubbar med röda bilar och tröjor som det står Uffes på. De finns lite överallt här i bygden;)))

9 kommentarer:

  1. Vilka fina små häxor som hälsade på dig :)

    Visst känns det surt när man inte kan vara med ibland att göra roliga saker.

    Tiden går i en rasande fart och snart knackar julen på dörren . Jag älskar hela december månad och tycker det är mysigt men har lite ågren över julhysterin som tyvärr jämt ska finnas med .

    Vad ska ni göra efter jul ?

    Ha en fin helg
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar också December. Med alla ljus och förberedelser:)
      På Annandagjul åker vi till Gran Canaria....

      Radera
  2. Du får kanske snitsla en bana om du vill ha in familjen. Först tänkte jag att du måste vara världens största tidsoptimist. Först jul och sen sol och bad. Men sen fattade jag. Så härligt det låter med Gran Canaria. Det är minst 30 år sen jag var där sist. Kram

    SvaraRadera
  3. Ja nog för att jag är tidsoptimist men.....Fast jag tänker så här: Livet är för kort för att slösas bort. Kommer inte solen till mig så......
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas du hittar dem :) o små uffar finns altså lite överallt i detta långa land fast med olika nman :) mysigt med ljusen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nähä du Våra Uffar är av en alldeles särskild sort;))

      Radera
  5. Hoppas ni har en fin fredag och att du är ledig:)!
    Kraam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta du....Önskar dig detsamma:) Kram!

      Radera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera