tisdag 13 november 2012

Kondomer i Lussebullarna;)

Ja nu var det nära att vi hade fått ovanligt sega lussebullar i år.......

Ibland är man ju lite tankspridd.....Det är väl alla eller hur?;)

Jag tänkte att jag skulle vara ute i god tid med inköp av saffran i år. Visserligen bruker jag alltid ha ett par kuvert liggandes till fisksoppa/gryta och sådana goda saker. Men när jag väl ska till att baka just saffransbullar är det alltid slut.

Många gånger har jag stått i kassakön och tänkt att nu får jag inte glömma köpa saffran.....
Nästan lika många gånger har jag kommit hem utan just saffran;)))

Nåja för att göra en kort historia lång........Där står jag så i kön och tänker som vanligt :Saffran, saffran, saffran, saffran .....När min blick plötsligt fastnar på kondomerna som hänger vid kassalinjen...

Plötsligt förändras tankarna. Saffran , saffdom, kondom , kondomer.......

När det blir min tur säger jag tre paket saffran eller HJÄLP!! Sa jag tre paket kondomer?...................................................!!!!





Tiden står stilla och jag försöker komma på något lustigt att säga för att rätta till mitt misstag.





 När kassörskan vänder sig om och plockar fram tre paket saffran och jag inser att jag sagt rätt....:)))

Kunde blivit sega bullar där;)

10 kommentarer:

  1. Kul inlägg! Fnissar högt...//M

    SvaraRadera
  2. Jag känner verkligen igen mig i det där med att aldrig komma ihåg saffranen . Jag har dock aldrig behövt fundera på om jag ska få 3 paket kondomer i stället :) ha ha ha . Och ja det hade blivit sega bullar .

    Hoppas att det i stället blir jättegoda bullar , jag älskar lussebullar så det kommer förstöra hela årets diet :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar också lussebullar...Så det är nog bäst att vänta ett par veckor till med baket:)

      Radera
  3. haha det hade ju kunnat bli kul det där :)

    SvaraRadera
  4. Haha! Måste vara spännande att bli bjuden på nybakat hos dig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är bjuden när du vill:) Men var beredd på överaskningar;))

      Radera
  5. Du får lägga in en sån där "gilla-knapp" i bloggen. I dag hade jag definitivt tryckt på den:-)

    SvaraRadera