söndag 18 november 2012

Springer runt i kyrkorna;)

Ja den här veckan har jag verkligen varit kyrklig. Det kan jag lova....

Då jag har min barnatro som jag väl bevarar men inte tillhör någon särskild religion. Jag tycker det är både spännande och intressant med olika kulturer och religioner. Men utövar som sagt var ingen.

Jag har alltid varit noga med att mina barn ska få bilda sig en egen uppfattning om olika saker och försökt att inte styra deras åsikter om religion,politik och annat mer eller mindre viktigt:)

Jag tror nämligen att med en sund uppfostran och mycket kärlek kan alla människor fatta bra beslut.

Det var en lång inledning bara för att ni ska förstå att jag inte påverkat dottern i hennes val av aktiviteter.

Hon sjunger bland annat i Svenska kyrkans barnkör. ( Därför var jag i kyrkan i Onsdags på sk spagettigudstjänst.)

Sedan går hon i Scouter i Frälsningsarmen. Så idag har vi tillbringat två timmar i den kyrkan på den årliga scoutinvigningen........


Nåja huruvida hon påverkas av allt detta kyrkeriet vet jag inte . Men när hon varit på körövning senast....Berättade hon att "fröken" blivit arg på några som sprungit omkring och jagat varandra i kyrkan. PÅ min fråga om hon varit en av dem blev svaret lite lätt förnärmad : Nej jag satt faktiskt och bad till gud!!!
Hoppsan sa jag hur kom det sig då?......

- Jo jag tänkte att det kunde passa sig eftersom jag nu ändå satt här i en kyrka. Blev svaret;)))

4 kommentarer:

  1. Bäst att passa på när tillfälle ges att hålla sig väl med de högre makterna :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar hos mig. Betr opera, om du ser att Madame Butterfly spelas och du eller ni har tillfälle att gå kan jag rekommendera den eller kanske Rigoletto...jag tycker hela konceptet fina kläder, vackra röster, härligt feststämning bland publiken är som att hamna i en annan värld. Jag är inte alls kunnig i musik mm men tycker det är en upplevelse ändå. Tyvärr finns det alltför moderna uppsättningar/tolkningar men jag gillar mer "lite gammaldags" om man kan skriva så. Finns nog lite på Youtube att lyssna på //M

    SvaraRadera