onsdag 9 maj 2012

Det här med husdjur!

Som de flesta andra barn är min dotters högsta dröm att få ett eget husdjur.
Hon har alltid varit galet glad i alla hundar, hästar, katter och till och med daggmask när hon var mindre.
Vid ett tillfälle när hon var ca 5 år och hjälpte mig i trädgårdslandet. Fick hon en låååång daggmask som hon ivrigt sprang iväg med. Efter en stund kom hon tillbaka och ville ha en till.........
Då blev jag misstänksam och frågade vart den andra tagit vägen.
Den har jag planterat i en kruka i mitt rum sa hon med ett stort leende. :))))


Sedan har det mest varit tjat om hundar, kaniner, katter och marsvin.

Det är inte så att jag inte tycker om djur. Snarare att jag fäster mig för mycket.

Sedan vet jag ju också vem som får ta ansvaret.

Den här lille stackaren lovade hon att sköta själv.
Idag hittade jag honom lätt uttorkad och vildvuxen förtvivlat försöka slurpa i sig vatten i botten av glaset........









Så fick mamma ryka in och fylla på vatten och frissera lite:)

Nu mår han bra igen och ser genast lite gladare ut eller hur?;)

5 kommentarer:

  1. Visst är det underbart med djur, men det är klart de sköter sig inte själva. Jag har haft en Silkyterrier, men nu "lånar" jag Santos när han är i Sverige. Det går också bra. Vad är det för ett konstigt "djur" i glaset? Kram

    SvaraRadera
  2. Jo men visst är det det. Vi har våran lilla Bella (Äldste sonens hund)som vi får låna ibland och det är lyckliga stunder;)
    Killen i glaset är en nylonstrumpa fylld med spån och gräsfrö:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. http://agbl.wordpress.com/2011/12/08/hamstern/

    Här kan du kolla in min gulliga husdjur! :-)!

    Ert "husdjur" var väldigt kul!!

    Gillar din trevliga blogg, får jag lägga till den i min blogglista?

    SvaraRadera
  4. hm...skrev min dotters gulliga husdjur...men "dotter" försvann!

    SvaraRadera
  5. Självklart får du lägga till mig....Bara roligt att du gillar bloggen:) Nu ska jag hoppa in till din och se dotterns husdjur.

    SvaraRadera