söndag 27 maj 2012

Regndans runt grillen:)

Oj....Nu blev det visst något helt annat här idag. Jag som utlovat reseskildring dag för dag;)
Man kan bara inte lita på mig.

Nej det är helt enkelt så att jag inte kan koncentrera mig i kväll.....Jag ska på två anställnings intervjuer i morgon och lyckas inte få någon ordning på mina fladdriga nerver.

Så del två av resan får vänta tills i morgon. Jag kör lite annat tugg och fladdrar runt lite om helgen i stället;)
Jag investerade i en ny kolgrill häromdagen. Men hallå.....så här såg den inte ut på förpackningen:(
Ja jag vet att lådan var platt och jag borde ha fattat att det inte var en upp blåsbar grill i men ändå;)
Massa olika skruvar, muttrar, brickor och hål som skulle stämma ihop. Jag som tänkte ha korven klar när han i huset kom hem på kvällen.
Jodå minsann:) Bra kvinna reder både sig själv och såsen;)
Efter lite små irriterande missar lyckades jag få ihop den och korven blev klar nästan i tid den kvällen.
(Tror att det var i Torsdags.)


I går kväll skulle vi då hård testa med entrecote och inte vet jag hur det gick till......Men i samma stund som jag lagt köttet på grillen öppnade sig himmelen och stora droppar hotade att släcka min fina glöd:(

Räddningen som så många gånger förr blev mitt cerisa paraply:) Fattar inte vad som händer om jag på något vis dansar regndans när jag ska grilla. Eller varför det alltid blir så?



I dag har det varit Mors dag:)))) Jag har plikttroget uppvaktat min mamma och mina älskade barn har plikttroget uppvaktat mig;)

I morgon gäller det. Nu bara MÅSTE det gå bra!!!!

4 kommentarer:

  1. Förstår att du är spänd! TVÅ anställningsintervjuer på samma dag!! Hoppas att det går bra för dig.
    Smart med paraplyt!
    Vi kör med elgrill i uterummet.

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för dig i morgon. Kram

    SvaraRadera
  3. Men åh just idag som jag bara har en tumme ledig... Nåja, vi får hoppas att det räcker med en :)

    SvaraRadera
  4. Tack snälla ni för ert stöd!!!

    SvaraRadera