torsdag 3 maj 2012

Solbrända axlar och Juli tomtar i Maj:)

Solen skiner från en klarblå himmel i dag IGEN:).
Så härligt började Maj månad 2012. Det är ju den månaden som jag ska ro iland åtminstånde två av mina tre mål.........Börjar bli dax att fundera ut nya.
Hmmm där fick jag lite att tänka på;)


Det första målet: GV närmar sig med stora kliv och i går sprang jag då årets första mil.......Det var tufft ska jag säga....Undrar återigen varför jag alltid ska ta mig vatten över huvudet.....Men som jag sagt tidigare: I mål ska jag om så krypandes. Jag har ingen tidspress och man får faktiskt gå lite emellanåt. (Intalar jag mig själv.)

Det andra stora målet: Vandringen på Sicilien kommer ju strax efter. Där är jag väl förberedd och ska bara komplettera med lite kläder.....Blev glatt överraskad när jag provade några shorts från 2009 som jag absolut inte fick på mig förra sommaren......Träningen har gjort nytta ändå:)
Det firade Bettina och jag med att äta Jordgubbar och Nogger glass på trappen i går eftermiddag.





Sedan cyklade vi ner till affären och där lurades jag att köpa en påse godis:(

Jag äter ju inte godis just nu. Men jag tänkte att eftersom det var en nyhet så måste jag ju prova. Och om jag sparar den till Lördag så kan vi dela på påsen hela familjen. ( Egentligen så vet jag att jag INTE delar med mig av en öppnad påse skumtomtar.) 

Men nu hade jag tur. För jag sparade den givetvis inte till Lördag. Utan när jag skulle lägga upp den i skåpet så bara öppnade den sig och två små tomtar....En med päron smak och en med kolasmak hoppade in i munnen på mig.......Där hade det normalt varit kört och resten av påsen hade bara försvunnit ner i mig av bara farten....Men icke så.
För det var inte gott!!! Så nu ligger påsen i skåpet och vem som vill får äta av den. Jag kommer inte att röra fler Julitomtar i Maj:)

4 kommentarer:

  1. Haha! Vilken tur du hade att påsen öppnade sig helt själv. Att de inte smakade gott beror säkert på att det är fel årstid. Hade kanske varit bättre med skumkycklingar? Ha en solig dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så är det nog....Det funkar inte med tomtar på våren:)

      Radera
  2. ja men tomtar skall int eätas i maj därför de inte var goda kanske

    SvaraRadera