söndag 13 maj 2012

Utmaning 1 avklarad:)

Tadaaaa!!! Jag kom i mål.....Tog mig hela vägen från start till mål 21km:)
I dag är jag stolt som en tupp.......Jag slog inga världsrekord eller ens var i närheten av de tider jag hade för 12- 18 år sedan.

Men jag fixade det. 48 år gammal och med många för många extra kg lyckades jag förflytta mig hela vägen. De första 16 km hade jag dessutom ett mycket bra tempo (för att vara jag.) Sedan tog jag slut och resten handlade bara om ren jäkla envishet.


Nu ligger den här och glimmar och jag börjar redan planera för hur jag ska träna för att kunna göra det bättre till nästa år.









I dag håller jag ett betydligt lugnare tempo....Vi firade ju "segern" i går kväll och var inte hemma här förrän sent i natt.
När jag vaknade i morse hade varenda muskel och sena i hela min kropp snackat ihop sig om att hämnas;)

Så ett par varv upp och ner i tvättstugan är vad jag hunnit med.

Nu ska jag förbereda mig inför en viktig intervju i morgon förmiddag.

Sedan packa lite. För i morgon kväll går bilen upp till Arlanda. (Tidigt morgonflyg.) Sedan väntar 7 dagars härlig vandring på allifrån mjuka slingrande stigar till kulturlandskap och varma gyttjebad i guldfärgade svavelkällor. Till höga kala dramatiska bergsväggar i de Sicilianska alperna Mandoriebergen.

Gör jag bra ifrån mig på intervjun i morgon så kanske jag lyckas nå alla mina tre mål inom loppet av två veckor....

Jag känner mig stark just nu:)

8 kommentarer:

  1. GRATTIS!!!! Jag ska hålla tummarna för dig i morgon och sen önskar jag er en trevlig resa. Ha det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla:) Ha det så bra du med!

      Radera
  2. Hurra hurra hurra hurra.
    Fan vad bra.
    Stort grattis till genomförd utmaning.

    Nästa år kommer jag också med och springer Varvet.
    Vi peppar varandra på resan dit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!
      Vad kul! Ja då ska jag ha hunnit träna upp mig lite mer. Det är ett så sanslöst roligt lopp:)

      Radera
  3. Grattis Susan, det var inte dåligt att klara Göteborgsvarvet! Det kan du med rätta vara stolt över.

    Och så roligt att du ska åka till Sicilien. Jag blev tvungen att se var Mandoniebergen ligger och upptäckte att de är i närheten av Cefalú. Där har jag aldrig varit, för vi har vår dotter i närheten av Taormina, så för vår del har det alltid varit Giardinin/Naxos som varit resmålet.

    Ha det riktigt trevlig och jag ser fram mot en reserapport med många fina bilder.

    Och lycka till på den där intervjun i morgon!

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ingrid!
      Ja det kommer reserapporter så småningom och hoppas jag får till lite bilder med:)
      kram

      Radera
  4. Grattis! Bra jobbat!!! Nåt sån´t skulle jag inte ens tänka tanken på att genomföra..pust!
    Åh, vilken härlig resa ni har framför er nu! Hoppas den blir riktigt lyckad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Agneta! Ja den här resan blir nog riktigt bra tror jag....Ska bli så skönt!

      Radera