fredag 4 maj 2012

Säg den glädje som varar i provhytten;

Då herrn i huset var ledig i dag och lilla minsta slutat skolan bestämde vi oss för att en tur upp till Jönköping skulle va kul (nödvändigt.)

Vi behövde komplettera upp lite inför vandringen och insåg att lediga dagar fram tills vi ska åka är en bristvara......

Hämtade mitt pass. När jag satt och jämnförde bilderna från det 10 år gamla passet och det nya hörde jag någon mumla något om tidens förfall:(  Vad f... menade han med det?;)

Nästa stopp var Team Sportia.. Där hittade jag både snygga shorts och ett par riktiga vildmarksbyxor.
Det var med STOR glädje jag fick gå ner en storlek:)

Stärkt av mitt nya självförtroende gick jag vidare till affären med underkläder och badkläder....Nu jäklar skulle här provas bikini!
Så kort blev den glädjen:(   Förbaskade speglar. Det blir heltäckande baddräkt den här sommaren också;)




Bilden är från Sicilien 1982....Då passade minsan bikinin:)))

7 kommentarer:

  1. ja åren kan sätta sin spår både på det ena o andra stället :)

    SvaraRadera
  2. Heter han Piero? I så fall bor han i Odense i Danmark nu :o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha oj vad världen är liten:) visst heter han Piero. Han hade en kusin tror jag som hette Salvatore. Du kanske känner igen fler. Jag kan maila bilder om du vill:)

      Radera
  3. Det är Peppe som känner igen :) Kusinen heter Salvatore. Han har familj i Finland, men är här ganska ofta. Vi hittade Piero på facebook igår, han ser inte ut riktigt sådär längre ;o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha så då hamnade båda i Norden:) Fantastiskt av Peppe att känna igen Piero på ett så gammalt kort.

      Kan tänka mig att det skett en viss förändring på 30 år:)

      Radera
    2. Känns som att ungefär 50% av den generationen hamnade i norden ;o) Nåja.. Kanske inte, men många i Peppes ålder är gifta med svenskor/danskar och någon enstaka finska..

      Radera
    3. Man kanske skulle ha nappat då;)

      Radera