torsdag 24 maj 2012

Det här med maten.....

Undrar om det bara är jag som tycker att det är svårt det här med maten? På helger är det ju inget problem. För då kan man alltid "unna sig".

Men vardagar......Dels ska det vara gott, dels nyttigt, dels mättande men inte för mycket. Gärna lättlagat men inte för dyrt och inte för mycket halvfabrikat...........

Nu när det är varmt ute är det ändå lite lättare. För nu kan man ta lite fil mitt på dagen och grilla på kvällen.....



Inte utan att jag saknar TEMAS fantastiska picknick luncher och alla goda middagar på kvällarna.


Men trots att jag älskar att laga och äta mat så skulle jag inte orka fixa till det varje dag;)







I dag har jag två möten. Först nu på förmiddagen ska jag till Arbetsförmedlingen för att upprätta en ny handlingsplan......Som vanligt måste man infinna sig annars anmäls man och mister sin A-kassa:(

I mina ögon är Arbetsförmedlingen bara ett ställe där man kontrolleras.....Jobben söker jag själv och den hjälp jag behöver får jag från TRR och nu min nya coach.......Till henne ska jag i eftermiddag för att få lite tips om hur jag ska fixa nästa intervju. (På Måndag är det final IGEN.)

5 kommentarer:

  1. Hej!

    Tack för du delade med dig av din blogg! Riktigt roligt att läsa! Tycker om personliga, lite humoristiska och jordnära bloggar. Go läsning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Vad kul att du gillar den:)

      Radera
  2. Härligt nu när man kan sitta ute och äta. Allt smakar mycket bättre då, av nån konstig anledning. Lycka till med intervjun.

    SvaraRadera
  3. Hej! Tack för titten in i min blogg. Du länkade ju till din egen så jag kunde inte låta bli att kika in. En mycket trevlig blogg måste jag säga. Själv har jag sällan tålamod att lägga upp bilder. För att inte tala om att man måste fota först! Lånar ofta själv från nätet. Min egen blogg ändrade sig radikalt när jag fick min bröstcancer. Själva cancern fick jag den 12 juli 2011, och därefter bloggade jag mycket om behandling etc. Tipsa gärna nån väninna om du känner någon som har fått denna jäkliga sjukdom.

    Sköt om dig, kommer fortsätta följa dig då och då.

    Kram

    SvaraRadera