onsdag 2 maj 2012

Konsten att njuta av alla dagar!

Solen strålar utanför och det väntas bli runt 20 grader idag:) Jag som älskar sol och värme borde väl njuta till 100% nu. Ledig och allt........

Men näää....Det går inte att njuta av att vara arbetslös......Jag VILL ha ett jobb NU!!!!
Efter en så här underbar långhelg är det många som suckar över att det är dags att bege sig till jobb och skola....Jag byter gärna med er.


Men helgen har varit kanon. Vi har dansat ut vintern och skålat in våren;)

Mossan är riven och bortforslad,

Köksträdgården är uppgrävd. (Potatisen blev lite försenad och kommer i jorden typ i morgon.)

Trädgårdsmöblerna är målade.

Grillen invigd....

Glöggen slut;)  ( Vi tömde en flaska efter valborgsmässo firandet.)

Sommar lacken på tå naglarna........



Nå ja.... Jag får väl försöka njuta av vädret och hoppas på att det är den här veckan som någon ska inse att de behöver mig och ingen annan.

Nu ska jag snöra på jogging skorna och ge mig ut på ett svettigt långpass med 10 dagar kvar till varvet.....Hur ska det gå, hur ska det gå;)

2 kommentarer:

  1. Förstår att du inte kan njuta av att vara arbetslös. Min sambo gick hemma ett år, och det var jobbigt! Nu studerar han och förhoppningsvis blir det jobb efter det. Lycka till med jobbsökandet!

    SvaraRadera
  2. Jag har varit lite inne på utbildning. Läser fristående kurser via TRR och ska söka in på lite diplomkurser framöver. Ser ju bra ut i CV om inte annat. Det är tufft på arbetsmarknaden. Hoppas det går bra för din sambo:)

    SvaraRadera