söndag 29 april 2012

Att vilja eller inte vilja bo i villa:)

Vi har olika åsikter min sambo och jag. Inte om allt. Som tur är:)
Men vi är inte riktigt överens om det här med var och hur man ska bo......

Jag är däremot helt överens med mig själv. Man ska om man kan, har möjlighet och vill bo i villa.
Under vissa perioder har jag bott i lägenhet:( Men har aldrig riktigt trivts. Får lite lätt klaustrofobi.

Så därför bor vi i villa; Och för det mesta är allt frid och fröjd........

Men så kommer då vissa tider på året då det uppstår en massa måsten......Jag för min del tycker att det är ganska mysigt. Eftersom jag älskar att vara ute i trädgården och pyssla. (Tro nu för all del inte att jag har någon pedantiskt perfekt trädgård.)

Den här helgen var det dags att ta tag i mossan.

Redan i höstas fattade vi (jag) ett beslut att det måste göras något åt mossan i vår......Så för en månad sedan kollade jag med en trädgårdsexpert och fick lite tips på andra saker än att riva....
Efter att ha meddelat sambon om detta och beslutat att vi skulle kolla upp lite mer hände så...... ingenting.......

Så i går förklarade jag för en motstridig man att nu var det dags.....Men men men nääää!!! Vi hade ju inte bestämt vad som skulle göras ännu:(

Medan jag lätt irriterad rastade snabeldraken satte sig sambon för att googla vad som var bäst vetenskapligt och rätt skulle det nu en gång för alla tas en strid emot mossan.



Långt om länge insåg vi båda att halva dagen redan passerat och det hela slutade med att krokar placerades under klipparen och det blev vanlig hederlig mossrivning även den här gången:)

Resten av dagen revs och räfsades det så det stod härliga till och flera fulla släpkärror kördes till gröntippen.

Bettina fällde dagens "knäppaste" kommentar när hon var med för att tömma : Pappa jag tycker att det mest är mossa vi kör iväg. ( Vet inte riktigt vad hon missat.)

I dag känns det i kroppen och det är skönt att bara få vara.
Extra plus i dag är att jag fått låna min lilla älskling Bella några timmar:)





2 kommentarer:

  1. Brukar kunna bli rätt mycket mossa som behöver köras bort när man river :)

    SvaraRadera
  2. Jag har bott i villa i 14 år, men numera i lägenhet plus fritidshus. Den kombinationen är perfekt i nuläget! Har väldigt mycket mossa i gräsmattan vid huset...hm..vet inte om jag ska orka göra nåt åt det...det ser jobbigt ut! Hoppas det blir fint och mossfritt nu då! :-)!

    SvaraRadera