onsdag 18 april 2012

Baksidan av myntet (nätet) :(

Någon som kommer ihåg att vi hade haft ett inbrottsförsök här hemma?
Jag skrev om det här under rubriken "Mitt är mitt och ditt är ditt". (5 mars 2012)

Då skrev jag också om hur jag blev behandlad av försäkringsbolaget, som kopplade mig vidare till olika telefonköer under en halv dag:(

Till sist fyllde jag i anmälan på nätet. Normalt tycker jag att det är smidigt och bra att man kan fylla i och skicka efter det mesta via nätet. Men ibland har man frågor...........
Det jag främst ville veta här var ju om vi kunde byta ut dörren? Om de ville komma och titta på den först? Om vi fick anlita egna snickare ? Ifall vi fick skicka efter en ny dörr?


Nåja jag gav ju som bekant upp och fyllde i en anmälan. Dagen efter kom det en bekräftelse på att den var mottagen och att en handläggare skulle höra av sig.
Sedan hände inget mer. Vi stod här med en trasig dörr som vi inte visste vad vi fick eller inte fick göra med. Nu hör det till saken att låset inte är förstört så det är ingen fara. MEN.......Det kan ju inte försäkringsbolaget veta eller hur?

Efter en och en halv vecka var jag trött på att vänta och satte mig återigen med telefonen. "SUCK".
Nu började samma visa: När jag kom till växeln och förklarade mitt problem blev jag kopplad till skade......Där får jag frågan om jag vill göra en anmälan.....Nej tack svarar jag. Vi har redan gjort en anmälan. Jag vill bara veta varför ingen hört av sig.........Blev något stulet?.....Nej men.....Då kopplar vi dig till Bygg.

Via växeln samma visa och så efter lång väntan framme på bygg.... Samma frågor och sedan: Men du det ska inte vi hantera. jag kopplar dig till skade....NEJ NEJ NEJ DET GÖR DU INTE fullkomligt skriker jag i luren och drar sedan på 30 sekunder hela fallet för denne stackars kille. Talar också om för honom vad jag tycker om företaget han jobbar på och att vi inte tänker stanna kvar som kund hos dem.
Lugnar sedan ner mig och ber om ursäkt för jag vet ju att det inte är hans fel.......Men hör och häpna: Den här killen tog sig ann fallet, kollade och såg att det kommit in en anmälan som ingen hade påbörjat......Svarsmail skickas ut automatiskt när man anmäler via nätet.

Killen ifråga gav mig svar på mina frågor och lovade att jag får ringa honom(Fick hans namn och direkt nr) så snart vi fått fakturan från hantverkarna:)
Nu är dörren en beställningsvara med ca 6 v leveranstid. Så längre har vi inte kommit.

Gissa vad som hände igår???
Det ringer en dam ifrån Folksam....Presenterar sig och säger att hon fått in en anmälan om inbrott.
Men svarar jag det var ju över 5 veckor sedan....Ja vi har så lång handläggnings tid...Blev något stulet? :))))))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar