söndag 1 april 2012

April April eller dags att söka till högskolan!

Vilken fruktansvärt tråkig Söndag detta blev då......Han i huset jobbar och lilla hon åkte till en kompis.
Kvar blev bara jag:(
Vädret är inget vidare. Eller om jag ska vara ärlig..:Skitdåligt.....kallt och grått och med hotande snöflingor...Bläää.

Jag satte mig för att läsa nyheterna i Expressen.
 Då hittade jag ett utdrag från gårdagens högskoleprov. Eftersom jag inte hade något annat för mig så körde jag två små tester. Tror knappt att det är sant, men jag lyckades få ihop 20 av 20 rätt i ordförståelse. Sedan 18 av 20 rätt i meningskomplettering.
Nu är det ju första April idag. Så jag är inte helt säker på om hela testet var ett Aprilskämt. För annars känns det som att jag kanske skulle försöka ta tag i det där med studier ändå.

Eller ska man kanske roa sig med att skriva ett nytt CV idag. Det kan ju bli hur bra som helst när det är legalt att luras lite;)

Har lite lätt Söndagsånger  idag. Dels måste jag prestera bättre i löpspåret i morgon än i Fredags. Dels känner jag att jag går in i ännu en vecka av ovisshet ang jobb.......

Men snart är det Påsk och på Fredag ska jag frossa i GODIS:)

1 kommentar:

  1. Jag gjorde ju provet i går å språkdelen va inte så svår förutom engelskan å det faktum att man hade under minuten på varje fråga...matten var riktigt svår...dottern din har dansat för mej här hemma :) kram,Kate.

    SvaraRadera