onsdag 11 april 2012

Vem ska betala?

Det kom en räkning idag....Från elektrikern som varit och felsökt på vår pelletspanna.
Men jag vet inte vem som ska betala......
Den var nämligen ställd till en Sven Adelbrant.......Eftersom jag är den enda på den här adressen som heter Adelbrant( Förutom Bettina då.) Såvida vi inte har någon inneboende i källaren...... Men det stämmer inte heller eftersom Adelbrant bara bärs av tjugo personer i hela Sverige, varav ingen heter Sven .

 Så nu undrar jag: Varför tror elektrikern att jag heter Sven?
Ja jag vet att jag får lite mustasch i bland. (Det får alla kvinnor med sydländskt temperament.) Men jag brukar faktiskt vara noga med att plocka den. ;)

Jag har kanske lite okvinnliga muskler??? Men även bröst och en riktig kvinnorumpa så det så!!!

Frågan är: Vad händer nu om inte Sven betalar?

4 kommentarer:

  1. Om Sven inte existerar kan väl Sven inte betala?

    SvaraRadera
  2. Helt klart tycker jag du ska låta Sven betala! Om han inte finns håller jag med Helena, då kan han ju faktiskt inte betala...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja...hmm undrar hur långt man skulle kunna driva det? :)

      Radera