söndag 22 april 2012

Jag vill också dansa!

Jag älskar dans!!!! Det gör jag verkligen!!
Den här helgen har det varit mycket dans. Tyvärr inte för mig.
På discot i Fredags blev jag inte uppbjuden en enda gång:(......Jag anmälde mig att stå i kiosken. Eftersom att sälja kan jag ju. Hoppades då klart på att någon skulle se mig och vilja dansa med mig....Men icke;)
Vid ett tillfälle blev jag faktiskt uppvinkad på dansgolvet. Då höll jag på att riva ner kiosken i min iver att komma upp. Väl framme på dansgolvet skakade jag loss ett par riktigt häftiga moves.... Men så insåg jag att jag INTE skulle dansa, utan hjälpa till att plocka bort barn som rörde sig när musiken tystnade.
Det lektes nämligen dansstop:))))
Så jag återgick till att skinna de små liven på sina surt förvärvade veckopengar i stället.


Helt klart är att den här lilla bruden fick dansa så mycket mer!



Hon fortsatte sedan att dansa hela Lördagen. Då det var dans uppvisning med NBV/IOGT-NTO s showdans grupper.

Två föreställningar på två timmar vardera. 13 grupper dansade 2 danser var.

Vi hade valt att gå och titta på den sena föreställningen. Och eftersom jag alltid vill vara i tid och han med foten inte skulle behöva stå och köa. Så valde jag att gå dit före för att hålla platser......
Jag kom nästan först:))) När dörrarna öppnades var det som att komma till en tom parkeringsplats och försöka bestämma sig för bästa platsen......Bytte nog tre gånger innan jag bestämt mig och sedan var det bara att njuta i två timmar.

Fantastiskt duktiga var alla som dansade...Från 6 till 16 år och sedan även en uppvisning av deras ledare....

En helt klart lyckad danshelg.....

2 kommentarer:

  1. Åh, en sån dansgrupp gick jag också i ett tag... Det var jättekul.

    SvaraRadera
  2. Dansa är hur kul som helst och jag älskade det verkligen, men sen gick jag sta och gifte mig med en man som dansvägrade och därmed var det färdigdansat för min del och nu känns det som om det är för sent att ta upp det igen ;)

    Tack för dina rader hos mig, du är varmt välkommen tillbaka!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera