torsdag 19 april 2012

I dag var det tungt:(

Vissa dagar kanske man borde valt att göra någonting annat än att skutta runt i skogen.
Detta var definitivt en sådan dag:(
Skenbenet värkte, jag kände mig förkyld och till råga på allt var jag hungrig. Det var lite varmare i luften och jag hade inte behövt ha min väst.......Så summa, summarum jag skulle väntat till i morgon.
Fast jag joggade ändå runt i 5 km på ren vilja och envishet. Det är jag glad för:)


Senast jag var ute (för två dagar sedan) ökade jag min runda med 1,5 km + att jag körde lite backträning.
Då skrev jag på Facebook att det var ormfritt ännu så länge. Tråkigt nog blev jag informerad om att det hade skådats huggorm redan i dessa trakter:(((

För den som inte vet kan jag meddela att jag har en enorm ormskräck. Jag är helt övertygad om att den dagen jag blir ormbiten. Det må vara av en Kobra i Indien eller en huggorm här hemma, eller snok eller kopparorm. Det spelar ingen roll. För den dagen kommer jag att DÖ av skräck.

Att det fullkomligt vimlar av orm i våra skogar och att jag älskar att tillbringa tid i skogen är ju helt klart ett problem.......Jag tror dessutom att de små slingrande odjuren känner skräcken och dras till den. För jag ser oftare orm än vad andra gör....De är ute efter mig;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar