fredag 27 april 2012

Får väl ta mig ett järn dårå...

Känner mig just nu ganska nöjd med mig själv......Har en sån där härlig dag då allt känns bra:)
Ingenting särskilt har hänt. Det bara är så ändå...

Vädret är lite bättre idag. Så det kanske påverkar. Jag har joggat en lite längre runda på lite bättre tid idag. Det kanske också påverkar. (Blev faktiskt en hel mil idag om man räknar in promenaden till och från skogen.)

Nu är det ju tyvärr så att all den här träningen påverkar mitt blodvärde. Jag har alltid haft väldigt lågt och vissa dagar i månaden blir det av en "märklig" andledning ännu lägre.

Så helt klart är att jag behöver bättra på mitt järnförråd.....Läste att ett glas vin innehåller antioxidanter och c vitaminer som hjälper kroppen att ta upp järn från övriga livsmedel....(Tror att de menar chips.)

Eftersom det nu är Fredag och jag både behöver av hälsoskäl och är väl värd det, tänker jag nu hälla upp ett STORT glas!!!!

Så skål och  skön Fredags kväll!

3 kommentarer:

  1. haha ja anpassa dieten efter vad man är värd och sugen på den tanken gillar jag

    SvaraRadera