torsdag 12 april 2012

Tron kan försätta berg !!!

En månad kvar.......Jag har alltså en månad på mig att komma i topptrim......Om en månad ska jag ta mig runt drygt två mil.....Tror att jag ska investera i knäskydd:) För i mål ska jag om jag så ska krypa de sista sega kilometerna.www.göteborgsvarvet.com.

Idag gick träningen över förväntan. Vaknade med träningsvärk i både lår och rumpa, efter gårdagens pass på gymmet.
Jag trodde aldrig att jag skulle klara av att springa (jogga/luffsa) mina fem km idag. Men jäklar i havet man kan så mycket mer om man ger sig den på det.

När jag kom upp till friluftsgården var hela parkeringen full av bilar och jag undrade klart vad som hänt.
En man i övre medelåldern informerade mig om att det var orienteringstävling för seniorer. Men att de snart var klart och alla hade stapplat i mål så skogen var min bara min. (Annars funderade jag på att joina dem. Där hade jag kanske kunnat glänsa lite;)).

Jag tog mig iallafall runt mitt varv på en tid som var helt ok.......Så nog ska jag kunna springa 2 mil om en månad.....Eller vad tror ni???

6 kommentarer:

  1. Ger man sig bara fanken på det så går det mesta :o)

    SvaraRadera
  2. Klart det går.
    Har du något bra träningsprogram som du följer för halvmaran?
    Tänker att det kanske är dags att låta kroppen känna på lite längre distanser än 5 km om det är en månad kvar till loppet.
    Lycka till i alla fall, jag kommer att titta till dig då och då för att se hur det går ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag kör på dagsformen:) Men tänker öka på lite nästa vecka....Hoppas klara mig på tro och vilja;)

      Radera
  3. Hur långt är det längsta du sprungit?
    Mitt tips är att i alla fall låta kroppen känna på distanser över milen typ 12-14 km.
    Vill du kan du alltid börja med 8 + 2 (spring 8 min och gå 2 min) första gången. Så tog jag mig igenom min allra första mil för några år sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har sprungit 15 vårrus, 13 tjejmilar, Viktorialopp,Linnealopp samt 5 st Göteborgsvarv.:)

      Men man kan inte leva på gamla meriter....Inser att ålder och vikt påverkar en hel del. Men som sagt jag går på dagsform och är glad för alla framsteg.

      Tack ändå för tipsen:)

      Radera