måndag 23 april 2012

Mysig vana!

Ibland måste man tänka till lite för att inse att allt negativt har något positivt med sig:)
En sådan sak är Bettinas och min läs/mys stund.

Det är en vana som vi lagt oss till med sedan jag blev arbetslös.
En vana som jag inte vill vara utan för allt smör i Småland.

Varje eftermiddag när hon kommit hem från skolan och gjort läxorna. Då kryper vi upp i soffan och läser i varsin bok.
Vi brukar sitta där i ca en timme och det var många år sedan jag läst så mycket som nu.....Bettina är en riktig bokslukare och läser ibland två böcker växelvis. Något som jag aldrig skulle klara av.....

I dag har jag hunnit med en hel del på min lediga dag;)
(Jag är ju ledig alla dagar.)


Joggat 5 km:)
Tvättat 2 maskiner tvätt:)
Bakat surdegslimpor:)
Kokat en stor gryta kryddig soppa:)
Sökt 2 st jobb:)
Facebokat, bloggat, spelat rumble, läst andras bloggar..mm.mm....

Inser nu när jag läser igenom att detta är fullkomligt ointressant för alla utom mig själv:)))

2 kommentarer:

  1. Hej
    Kul att du titta in till mig :)

    o surdegsbröd o soppa lät gott.

    O det är bra att du hittar aktiviteter trots ledigheten :)

    ha en skön kväll

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag har läst lite i din blogg och den är absolut inte ointressant. Du skriver om vardagen med glimten i ögat, tycker jag. Den är mycket läsvärd.

    SvaraRadera