måndag 7 maj 2012

En Nåtta som snackar Ungeska;)

Nu har äntligen studsmattan kommit på plats. Fast vi skulle väntat tills vi bytt kantskydd.
Redan för två år sedan när Bettina fick den lätt begagnad, var skyddet väldigt slitet.

Den sommaren la vi pengarna på skyddsnät.
När vi plockade ner för säsongen var vi helt inne på att köpa kantskydd till förra året.

Men när det så var dags att sätta upp den åkte det gamla skyddet på igen och i höstas var det rejält slitet och i stort behov av att bytas ut........
Så förra veckan svängde jag in på Rusta i Jönköping för att köpa ett nytt. Då hade de inga kvar:(
Nu åkte det gamla på igen och lagades med typ silvertejp:).

Så nu kan flickorna hoppa och mysa en sommar till.

Bettina som ännu inte fyllt nio år. (Hon fyller sista September.) Vill ju inte riktigt vara åtta nu när nästan alla kompisar fyllt. Så nu har hon bestämt sig för att hon är Nåtta:))
Dessutom pratar hon ett språk som kallas Ungeska. Inte att förväxlas med Ungerska. Utan helt enkelt ett språk som bara ungdomar pratar. Typ, Allsåååå, Ofta va.............









Våren är ju här. Men i helgen var det kallt. Jag räddade mina blommor på trappen från frosten i natt.


FÖRSENT!!!!

Undrar om den kommer att repa sig?

4 kommentarer:

  1. Mitt barnbarn fyller också 9 i sep.och han pratar som din flicka. Inte visste jag att det kallades för ungeska, haha! Då får jag kanske ta en kurs i det

    SvaraRadera
  2. Ja du kan ju försöka....När vi försöker hänga på himlar hon med ögonen och skrattar att vi liksom typ inte fattar:)))

    SvaraRadera
  3. Här studsas det också ser jag! :-)!
    Jo, det där "språket" känner jag till...rätt jobbigt ibland...
    Trist med blomman! Jag vågar inte sätta ut nåt än!

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte hur jag tänkte. Brukar inte heller sätta ut så tidigt:) Men har klippt ner den nu och den verkar överleva. Finns liv så finns hopp;)

    SvaraRadera