fredag 7 september 2012

En Fredag i September....

En helt vanlig Fredag i September...
Så varför försöka blogga tänker jag då:)

Jo för att vanliga dagar är ganska innehållsrika om man tänker efter.
Jag har idag gjort följande:

1. Putsat alla fönster. (Är för snål för att ta hjälp av "putsman".)

2. Bakat en supergod äppelpaj. (Även ätit upp den.)

3. Skogspromenad i sällskap av sambon. (Nämen ingen kommentar. Bara trevligt.)

4. Klippt gräset. (Sjutton vad mossan börjat hitta tillbaks.)

5. Grillat för kanske sista gången i år. (Har jag inte gjort ännu. Men ska snart tända grillen."Fniss".)

När jag putsade fönster fick jag se en lite kul sak: Vi har ganska gott om Ekorrar i träden runt vår tomt. Nu på sensommaren är de extra aktiva och så söta och roliga att titta på.
En liten rackare skuttade omkring i träden upp och ner och upp och ner......Men så plötsligt stannade den upp och skuttade iväg över gräsmattan för att tvärstanna och sätta sig på bakbenen. Där satt den med huvudet på sned och betraktade min sambo. För ca tjugo meter bort var han i full färd att köra skottkärra efter skottkärra med pelletssäckar in i vårt garage.......
"Kurre" tänkte säkert: Men oj vad den killen samlat mycket till vintern;)

4 kommentarer:

  1. Haha! Ekorren var säkert mycket imponerad. Väldigt vad du har varit flitig idag. Själv har jag inte gjort så mycket och det fortsätter jag med. Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör du helt rätt i:)Trevlig helg du med!

      Radera
  2. Man kan grilla vintertid också :) söt ekorre

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst kan man det....Men det är trevligast på sommaren tycker jag:)

      Radera