onsdag 26 september 2012

Vem bestämmer?

Tittar ut för att vinka av min lilla flicka när hon cyklar till skolan. Viktigt för henne att jag vinkar och att vi slänger kyssar till varandra.....Viktigt för mig också. Jag ser att hon är glad och vet att hon kommer att få en bra dag.......

Just idag ser jag att hon har helt andra ytterkläder än de jag sa att hon skulle ta.......Hmm varför gör hon inte som jag säger???

Jo tänker jag...För att hon är en självständig individ som kan fatta egna beslut. Bra!!

Jag ler för mig själv när jag tänker på hur hon förhandlar och går på för att få sin vilja igenom.
Jag är ganska bestämd och kräver oftast starka argument för att ge mig....Detta har hon lärt sig och därför blivit väldigt duktig på att förhandla utan att skrika och bråka sig till att få igenom sin vilja.

Pappa i familjen har liiiite svårare att stå emot sin lilla prinsessa...


Inte alltid att de är överens. Det skulle vara riktigt roligt att vara en liten fluga ibland och se när han kämpar för att få bestämma lite.
När man skickat ner dem till affären för att handla och vissa saker inte stämmer med det jag bett om att få hemhandlat. Men vi skulle ju inte ha den skinkan säger jag......Varpå B snabbt replikerar med: Nej jag försökte stoppa honom!!!! Men han tog den ändå!!!
Eller: Vad bra att ni tänkte på att köpa päron......Då låter det: Pappa sa att vi inte skulle.Men jag tvingade honom:))))

10 kommentarer:

  1. Hihi... värmer i hjärtat att läsa.

    SvaraRadera
  2. Så härligt det låter! Att kunna förhandla utan att skrika och bråka är en konst som inte många barn klarar av. Det kommer hon att ha stor nytta av som vuxen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi får väl hoppas att det håller i sig:)

      Radera
  3. Nej, vem kan motstå en sådant charmtroll;-)?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den minen funkar inte på mig längre:)))

      Radera
  4. Haha känner igen det där (från pappahållet) :)

    SvaraRadera