lördag 22 september 2012

Simultanförmåga!

Snacka om att ungar har simultanförmåga...
Idag på förmiddagen när här som vanligt på Lördagar var full fart med städning. I vardagsrummet satt dottern uppflugen i soffan och klinkade lilla snigel på sin gitarr. Samtidigt for G runt soffan med dammsugaren (En ganska högljudd sådan.) Jag kommer in i rummet i färd med att byta ut värmeljus i alla sjutusen hållare;) Då jag ser att Tv.n står på och ber Dottern stänga av den.....
Svaret blir hör och häpna: Nej snälla jag tittar ju på en jättespännande film!

 I övrigt har jag ägnat dagen åt att skrapa skåpsdörrar och det börjar så smått att bli färdigt för målning:)

En skön promenad i regnet och lagat Lördags middag har jag också hunnit med......


Parmainlindad kycklingfilé med potatisrosor och coleslaw smakade inte dumt alls. Till det ett gott rött vid namn Leva:)







8 kommentarer:

  1. Vilken flit! Nu kommer du att få riktigt fint när skåpdörrarna blir nymålade.

    Vilken fin potatisros du har gjort. Jag såg att någon gjorde det i programmet "Halvåtta hos mig" och tänkte att jag skulle prova det vid tillfälle.

    Själv har jag ätit en fläskkotlett med kokt broccoli till och det var inte illa det heller.

    Kram och trevlig lördagkväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var där jag fick tipset:) Enkelt och dekorativt!

      Radera
  2. Du har verkligen varit flitig idag! Man känner sig ganska nöjd med sig själv, när man ser resultatet sen. Middagen ser lyxig och god ut. Här blir det lax. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm Lax är min favoritmat som jag aldrig tröttnar på. :)

      Radera
  3. Här fixas och donas det ser jag :) VIlka fina potatisar, hur gör du dom?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur enkelt som helst: Skala och skiva potatis i tunna skivor.( Med osthyvel.) Häll över ca 2msk olivolja, salt och timjan. Blanda ihop och klä sedan muffinsformar utifrån och in, så att det bildas en ros. 170 grader ca 45-55 min.:)

      Radera
  4. Åh, vilken fin maträtt! Blir riktigt sugen:-P
    Måste testas!!
    Alla tjejer, stora som små, har simultankapacitet:-)

    SvaraRadera