lördag 15 september 2012

På tal om foton...

Jag fortsätter att leka med fotoappen idag med:)
Hittar hela tiden nya roliga funktioner.

Igår var min dotter fotograf och tog bland annat bilden i min "header". Någon som vet hur jag ska kunna få den smalare? Alltså bilden inte mig.....;) Vill ha en avlång "header".

Hon tog flera mycket bra bilder som jag sedan fixade med i telefonen.

Kanske kommer det snart att finnas en bild i den här ramen:)))

Jag köpte den i våras och tänkte så klart ha en riktigt fin bild på oss alla tre.....

Ramen placerades på bänken i hallen. Där den passade alldeles utmärkt.

Men.......Vi hade inte ett enda foto på oss alla tre tillsammans.

Nu flera månader senare står ramen fortfarande kvar utan bild:)

Den osynliga familjen.....Det är vi det:)))

4 kommentarer:

  1. Din dotter är en duktig foftograf. Har ingen aning om hur man ändrar storleken på korten. Jag är så imponerad av att du själv ändrar headern. Det kommer aldrig att hända här...möjligtvis om jag ber min dotter om hjälp. Kram

    SvaraRadera
  2. Kanske det jag ska göra...Be dottern om hjälp;)

    SvaraRadera
  3. Du kan nog ändra storleken på bilden i menyn i samband med att du väljer bild, så funkar det på wordpress i alla fall.
    Om ni vill ha en bild på er alla tre är det ju perfekt med självutlösaren på kameran. Det brukar jag jämt roa mig med!:-)! I bland blir det jättetokigt, men ibland även riktigt bra. Annars får du be någon ta en bild på er ihop!

    SvaraRadera
  4. Nej det funkar inte så i Blogger. Jag hade tyckt att det var det mest naturliga. Men jag måste tydligen krympa bilden innan jag lägger in den:(
    Problemet med bild på alla tre är bara att vi glömmer bort det hela tiden.
    Men kanske ska testa självutlösare:)

    SvaraRadera