lördag 8 september 2012

Otack är världens lön!

Här försöker man vara snäll och ställa upp för sina barn.

Min dotter började träna fridrott med Frisksportarna för några veckor sedan.
Hon har tidigare tränat fotboll och kommit fram till att det inte var hennes grej. (Alla har inte bollsinne).
På frisksporten börjar de ofta passet med att jogga runt i 2,5 km spåret.......
Detta tyckte min lilla prinsessa var liiiite jobbigt.

Så för att hjälpa henne att komma igång har jag nu varit med henne ute och tränat några gånger.
Otroligt hur snabbt ett barn tränar upp sig. Redan andra gången orkade hon jogga hela 2,5.

Nu var det ett par veckor sedan sist och jag föreslog att vi skulle ta en sväng idag......
Lite motvilligt följde hon med ut.

Vi började med att jogga lite sakta ca 1 km. Sedan blev vi jagade av vargar (Tips av min kompis M.)
Fort som attan sprang vi ifrån och återgick till sakta jogg/rask promenad. Detta upprepades ett antal gånger. (Intervall träning).

Så kom vi då till en backe. Det är d som  jag kläcker den ljusa idén att nu kör vi lite backträning......
Full fart upp och gå ner......Första gick helt ok...Fast jag tog ledningen så klart......
Men sen!!!! Det är nu det inte är riktigt snällt av dottern. Andra varvet drar hon ifrån i uppföret och jag får slita som ett djur för att komma ifatt......Tredje varvet och detta är inte kul alls:( Hon drar ifrån och jag har inte en chans att komma ifatt. Dessutom ger jag upp före henne i backen:((((
Sedan joggade vi 1,5 km hem och då fick jag som väl var lite revange för då var hon trött:) Haha det kunde hon ha. Tro att hon ska knäcka mig va;)

2 kommentarer:

  1. Haha bara o bita ihop o inse att ungdomen tar över :)

    SvaraRadera
  2. Du får trösta dig med att när hon får barn får hon säkert uppleva samma som du. Kram

    SvaraRadera