måndag 3 september 2012

Ett regnigt Stockholm!

Här kommer ett sammandrag från helgen i kungliga hufvudstaden!










Fredag: Lämnar hemmet kl 07.15. Resan upp regnig men trevlig. Incheck på hotell. Full fart ut till shoppingen. Suchi lunch. mer shopping. kort vila på hotellet. Middag på fantastiska Hosteria Tre Santi. En av de bästa Italienska restauranter i Sverige. Stupar i säng:)















Lördag: God hotelfrukost. Buss ut till starten. Regn. Väntan i bussen. Regn. Köa till "bajamaja". Regn. Ställa sig i rätt start fålla. (uppehåll). Starten går. Joggar runt milen i ett behagligt tempo. Fattar inte varför alla har så bråttom;). Sista två km ÖSREGN. Målområdet en enda stor gyttjepöl av lera.
Förser mig med medalj, banan och ostkaka. Sitter på bussen och inväntar övriga som hade mindre bråttom än mig;))). Tillbaks på hotellet, Varm skön dusch, skål i Champange. Rask promenad till slussen. Kvällen på "räkfrossakryssning". (Ingen höjdare).

Räkorna goda och många, Vinet gott och lite för mycket;),
Djudnivån alldeles för hög.....










Söndag: Frukost, checka ut, mer shopping. INGET REGN:). Hemresa,god lunch på Stavsjö vägkrog. (Mycket bra ställe.) Möts av Bettina vid bussen. Får fin blombukett:))) Kramar och mys hela kvällen.

Summa: Underbar helg:)

6 kommentarer:

  1. Verkar som din helg har varit skön trots milen :)

    SvaraRadera
  2. Fullt ös med andra ord! Phu, blev trött bara jag läste inlägget. Oj, vad mycket du hunnit med. Och tänk att du faktiskt orkade hela milen. Själv klarar jag ungefär 100 meter. Har i och för sig motionscykel att träna på. Nä, HADE. Den sålde jag nämligen också igår på Blocket. Jag fick liksom blodad tand och nu får jag nästan hålla i mig för att inte sälja hela mitt hem ;-).

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du snart fått ihop till ett par "löpardojjor":)

      Radera
  3. Jag är djupt imponerad av dig. Såg en del bilder på TV från milen och försökte urskilja dig, men det var så mycket folk så det var omöjligt. Det var nog en bra idé att ladda med shopping före loppet. Blir det en lugn vecka nu? Kram

    SvaraRadera
  4. Ja drygt 26000 trotsade regnet. Så jag försvann nog i mängden:) Får nog bli en lugn vecka nu...

    SvaraRadera