tisdag 18 september 2012

Snart dax för nystart!

Att ha sin arbetsplats i hemmet har sina sidor och poäng....
Jag har under ett antal år haft ca 70% av min arbetstid förlagd till kontoret i hemmet.(Övrig tid på resande fot med kontoret i fickan.)
Men den tjänsten kom liksom smygande och därför blev det aldrig av att jag fixade till något ordentligt kontor.
Jag tog över dotterns barnkammare när hon flyttade en trappa upp och i sin tur övertog storebrors rum. (Han flyttade då till egen lägenhet.)

Det senaste tiden har jag länge tänkt att nu ska jag göra om i "mitt rum". Men inte riktigt vetat vad jag ska ha det till.

Så nu har jag ju fått nytt jobb och börjar den 1 Oktober . (Två dagars kurs i Malmö.)
Jag kommer att jobba som innesäljare till ett företag som har sitt kontor i Malmö. Därför får jag ha mitt kontor hemma igen:)

Men nu tänker jag fixa ett riktigt kontor. Med ny färg och tapet så att jag känner att jag går till jobbet när jag går in där och slutar för dagen när jag går ut....
I morgon tänker jag åka till grannbyns färghandel och välja vad jag ska ha....Sedan blir det slipa, putsa, måla, tapetsera, sy gardiner mm.mm.
Skräp påsarna blir knöfulla;)
Barnkammartapeten ska bort!


Men först.........Slänga all gammal skit. Jag tycker inte att jag är någon samlare. Men "herre min je" som det ser ut här nu när jag börjar riva runt i pärmar och mappar.

Den rosa färgen ska bytas ut!

Då hör till saken att jag slängde en hel del när jag blev uppsagd........

8 kommentarer:

  1. Vilket kul jobb du har framför dig. När alla mina barn flyttat gjorde jag om ett rum till mitt eget datarum. Så härligt att få eget rum igen...och min man har sitt datarum bredvid. En perfekt lösning. Hoppas du visar hur ditt kontor ser ut när det blir klart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så har vi haft det i några år nu....Med en vägg emellan våra "kontor"....Det ska bli riktigt roligt att förnya. Klart det kommer bilder;)

      Radera
  2. Vad roligt att få börja "på nytt" och göra om det gamla kontoret så det också blir nytt .

    Sv Visst är det kul att få lite beröm för det man gör och jag tycker blommor va fint att få även om dottern fått övertala mannen :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha.. Ja blommorna var fina och värmde de med:)

      Radera
  3. Vad härligt! Fast själv skulle jag inte kunna jobba hemifrån. Då hade jobbet "hängt över" mig hela tiden och jag skulle haft svårt att koppla av. Men det handlar kanske mest om självdisciplin.

    Vad roligt att du kommer ner till Malmö? Du kan inte tänka dig ta en tripp till Lund och fika innan du åker hem? Jag bor ju i södra Lund så det är liksom bara att stanna på vägen!?????

    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. I mitt förra jobb kunde jag gå upp mitt i natten och sätta mig och jobba....Så det var inte bra;) Men nu kommer jag att ha schemalagd arbetstid. Skulle vara jättekul att ses. Men jag får återkomma i den frågan lite senare:)

      Radera
  4. Vad kul! Lycka till med allt röjande och med renoveringen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det ska bli riktigt roligt att välja färg i morgon:)

      Radera