tisdag 25 september 2012

Senast lästa bok!

När man springer tjejmilen i Stockholm får man alltid en liten "gottepåse" full med reklam, provsmakning och ofta Tidningen Tara. I år var de extra generösa och slängde även med en bok:)


Att det är en "tjejbok" är det nog ingen tvekan om.
Eller boken som gav ordet "Tantsnusk" ett ansikte.

Det står på baksidan av boken att den är begåvad.......Jag anser nog inte att det krävde särskilt mycket intelligens för att läsa den. Föredrar helt klart böcker där man får tänka till lite.

Men tillbaka till ordet tantsnusk: den var romantisk, erotisk och porrig från sida 1-389.........

Två kvällar fick den följa med upp på mitt natt tygsbord och ja jag läste ut den. Så jag är väl en "snusktant" då;)))




7 kommentarer:

  1. Varför kallas en del böcker egentligen för "tantsnusk"? Jag tror det finns läsare av dem i alla åldersgrupper och det finns nog en hel del karlar som läser de här böckerna i smyg.

    SvaraRadera
  2. Enligt Wikipedia ett uttryck som myntades på 80-talet om böcker som mestandels lästes av kvinnor.....Dessa böcker låg lite på gränsen till porr...Nu 30 år senare har väl den gränsen töjts ut och därför kallar jag den här för tantsnusk....Man kan väl vara tant i alla åldrar och visst finns det väl karlar som läser tant snusk. Lika väl som det finns kvinnor som är riktiga snuskgubbar;)))

    SvaraRadera
  3. Kanske vore nåt;-)Hellre tantsnusk är hemska, blodiga våldsamma deckare...
    Jag har planer på att läsa omtalade E L James triologi(eller i alla fall ge den första en chans)...den ska ju vara rätt erotisk.

    SvaraRadera
  4. haha tantsnusk ja visste att ni gömmer dessa rader i era böcker :) medans ni skäller på oss karlar för o titta på andras kroppar :) skämtar lite nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Kennet....Här får du höra både det ena och det andra;))

      Radera
  5. Nämen Kenneth, det är när vi läser tantsnusk som vi blir intresserade av er, och inte skäller;-)!

    SvaraRadera