söndag 26 augusti 2012

Dagen jag väntat på:)

Så kom den då äntligen. Dagen jag väntat på sååååå läääääänge.
Dagen då jag fick beskedet. Beskedet som jag drömt om i ett halvår minst...Eller ett drygt år om man ser från den dag då jag fick veta att jag måste se mig om efter ett nytt arbete.

I Fredags förmiddag under ett möte. Fick jag klart besked om att jag är välkommen att börja jobba den första Oktober.

Det var inte det jobb jag hoppats mest på. Ej heller det jag trodde att jag skulle syssla med i framtiden.
Men när jag satt där på mötet insåg jag mer och mer att detta är precis det jag vill och kan. Jag kommer att göra ett kanonjobb och kanske fortsätter jag uppåt i kedjan. Eller så väljer jag helt enkelt att vara där jag är. Det får framtiden utvisa.......Jag vet bara att jag kommer att lägga hela min själ i att min arbetsgivare och mina kunder ska vara nöjda. :)

För första gången på många år har jag ett jobb där jag inte har ansvar över andra. Jag har ingen dygnet runt jour. Jag kommer att jobba "normala" arbetstider. Med lediga kvällar och helger och just nu känns det helt fantastiskt skönt.

Tiden fram tills jag börjar ska jag bara njuta och göra allt det där som jag inte gjort, för att jag hela tiden känt en oro över framtiden.


Nu är jag i MÅL!!!!



13 kommentarer:

  1. Ett stort GRATTIS till dig!!!:-)

    SvaraRadera
  2. Oh, såå roligt att läsa ditt inlägg. GRATTIS! (sen är jag ju så klart lite nyfiken på vad du ska jobba med och kanske får vi höra mer om det senare).//M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla och ja det kommer mer info senare:)

      Radera
  3. Ett JÄTTESTORT GRATTIS! Så glad jag blev när jag läste ditt inlägg. Ska du jobba heltid? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla!! Ja det blir heltid...Men bara heltid....Jag har tidigare under många år jobbat mycket mer, så det känns fantastiskt:)

      Radera
  4. Grattis

    ja vi kom hem i torsdags efter 31 dagar på mallis o har inte ens hunnit titta i bloggar eller bloggat för det har varit massor o göra sen mankom hem..

    men nu börjar ju vardagen så det blir lite mer blog läs o även blogskriv :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men välkommen hem till Svealand nu då;) 31 dagar på mallis låter helt underbart!

      Radera
  5. TJOHO!
    Helt otroligt mycket GRATTIS!
    Vilket lyft och vilken härligt höst du går till mötes.
    Kanske vi helt enkelt skulle ta och hoppa över september i år ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Nej vi kan inte hoppa över September...Det är ju nu jag ska vara ledig;)))

      Radera
  6. Men jösses, det här hade jag ju helt missat!
    TJOHOOO så kul!!

    SvaraRadera