torsdag 23 augusti 2012

Skolstart = Höst!

Så då var dags igen.....Idag tog hon sin väska och drog:(
Nu lämnas jag ensam igen......Efter tio underbara veckor tillsammans.

Sommarlovet är slut och vardagen tar vid.
Det har varit en fantastisk sommar. Trots ständig oro för framtiden. Så har jag njutit av att få till bringa hela sommaren med min underbara dotter.

Vi har gjort så mycket kul tillsammans och hon ger så mycket glädje varje dag.

Men idag var det dags att börja skolan igen. Redan tredje klass....Glad som en lärka trallade hon iväg.
Första dagen går de bara två timmar. Så den här veckan blir det bara en heldag.

När skolan börjat brukar snart alla aktiviteter dra igång och redan igår anmälde jag henne till showdansen. Frisksportarnas friidrott började hon på för två veckor sedan. Sedan är det scouter och hon ska även börja spela gitarr i höst.

Hoppas hon behåller sin energi och livslust och fortsätter att kasta sig in i nya saker med liv och lust.:)

Vi har pratat mycket om det här med mobbing och hur viktigt det är att vara snäll mot alla. Men vi pratade också om att man måste vara uppmärksam på hur andra uppfattar saker. För olika människor blir ledsna för olika saker.
Önskar att alla tar ett sådant snack med sina barn nu till skolstarten och ännu viktigare följer upp det.
Fråga ofta hur det går i skolan. Inte bara för ert eget barn utan även hur de andra barnen mår.


Jag ska fortsätta med mitt sökande och det var väl själve fan om det inte ska lossna nu.
I eftermiddag ska jag träffa min kontakt på TRR. Det känns så där. Eftersom jag inte tycker att jag har något nytt att komma med.

Men jag vet att jag brukar vara fulltankad av energi när jag kommer därifrån och sedan är det bara att tuta och köra:)


8 kommentarer:

  1. Håller tummarna för dig idag.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Har förstått att du söker ett nytt arbete och beroende på vilken bransch man jobbar i, var man bor mm så är det ju lättare eller svårare. Det låter jättebra det där med att du känner dig "fulltankad av energi"....det tror jag på när det gäller att hitta något du trivs med! Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nog är det olika svårt i olika brancher....Men nu ser jag en ljusning....I morgon vet jag mer:)

      Radera
  3. Tänk om alla föräldrar var så uppmärksamma på mobbning och hur barnen trivs i skolan. Då hade mycket varit betydligt enklare. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst önskar man att fler vågar inse att det rör alla!
      kram tebax

      Radera
  4. Ja, visst vore det bra om alla föräldrar pratade med sina barn och fostrade dem till att bli snälla och goda människor. Tyvärr är det oftast så att de som är elaka mot andra inte själva har föräldrar som är snälla och bryr sig om dem. Man behandlar andra så som man själv blir behandlad...

    Gott att du ser en ljusning, lycka till! :-)

    SvaraRadera
  5. Det är lite det jag menar med att vi alla måste hjäpa även de barn som inte har stödet hemma. Genom att lära våra barn att bry sig om alla:)
    Ja nu ser det riktigt ljust ut!

    SvaraRadera