måndag 13 augusti 2012

Och där kom vardagen i kapp.......

I scratch your back if you scratch mine är ett passande uttryck när man hjälper varandra.
Det är exakt vad min väninna M och jag ska göra den här veckan.
Hon har en skoaffär och behöver åka på mässa med sin personal. Jag har inget jobb och är i akut behov av sysselsättning och att träffa folk.........Alltså hjälper vi varandra. Tre dagar ska jag sälja, prata, skratta, njuta och bara älska livet:).



I dag när jag vaknade hade mannen redan åkt till jobbet......Det betyder att vardagen är här....Så där bara....Krach,bom, bang!!!!

Sommarlovet för lillhönan pågår denna och nästan hela nästa vecka också. Men det blir inte riktigt samma sak som när hela familjen är ledig......

Men den här hösten kommer att bli speciell. Det är jag helt säker på......
Jag ska slå personligt rekord på "tjejmilen".....Det är jag nästan säker på.
Jag kommer att börja jobba......Det är jag också helt säker på.
Jag kommer att hitta hur mycket trattkantareller som helst......DET OM NÅGOT är jag säker på.

Så kom igen bara vardagen. Jag är redo;)

6 kommentarer:

  1. Åh härligt att få jobba lite! Söker oxå jobb just nu för brinnande livet men har ännu inte fått någt napp...:-(
    Ha de sååå kul i sko affären!
    Kram K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej du det är inte lätt:( Men det ska bli kul att "leka" anställd några dagar;)

      Radera
  2. Vilken lycka att få jobba i en skoaffär...(jag är nämligen lite skotokig). Om man bestämmer sig för att nåt bra ska hända så gör det oftast det, har jag märkt. Kan det vara tankens kraft? Med din optimism kommer det med all säkerhet att bli så. Kram

    SvaraRadera
  3. Klart du får jobb. För HUUUUUR kan företagen ens fungera utan dej? Men det blir inget jobb förrän lillnöten börjar skolan ;-).

    Om du går tillräckligt långt på leden, i förra inlägget, så hamnar du hos min vän Margaretha i Skinshult. Hon bor preciiiiis vid den :-). Hälsa från mig.
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart jag får eller huuuur?;)
      Ehm...Leden är 44 mil lång....Men vem vet kanske passerar jag Skinshult en dag:)

      Radera