söndag 12 augusti 2012

Golf kanske?

Nu går vi mot slutet av semestern i den här familjen....För den här sommaren.
I morgon börjar han som försörjer oss att jobba och jag ska på alvar jobba vidare på att få tag i någon som inser att deras företag inte kommer att överleva utan mig;)

Vi har ju varit ganska aktiva med mycket friskluftsliv och vandringar de här här veckorna. Så vad vore väl bättre än att avsluta med en?

Höglandsleden går igenom en stor del av Småland och är mer eller mindre fin att gå. Vi valde att ta bilen till Vaggeryd, sedan tåget till Hok. För att följa leden tillbaka.

Den tillhörde inte de vackraste eller trevligaste bitar. Mycket landsväg och långa sträckor på asfalt:(

Men även skogstigar och sjöar. Sträckan vi gick mätte 18,6 km och vi tog hela dagen på oss i lugn och ro:)

I början av sträckan går man igenom en golfbana....Det fick mig att börja fundera på det här med kontakter som är så viktigt när man söker jobb.....Den sk "svågerpolitiken" är ganska stark och med rätt kontakter ökar givetvis chanserna att komma fram i de flesta branscher.

Därför slog det mig att jag nog "måste" börja spela golf;) Jag föreslog sambon att vi satsar våra sparade slantar på att köpa golfutrustning, muta någon att ge mig "grönt kort" och betalar medlemskap i ett par tre golfklubbar.....Sedan har jag ju gott om tid att knyta kontakter med alla möjliga människor på golfbanor runt om i landet och det borde väl kunna ge mig ett jobb eller hur???

10 kommentarer:

  1. Du är klok. Där får man mycket kontakt på banorna.

    SvaraRadera
  2. Wow, häftig bild på headern! :-)
    Oj, det var ingen dålig promenad...men det ser härligt ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Det var inte meningen att den skulle bli så stor. Men jag lyckas inte minska den:))) Promenaden var härlig och vädret toppen:)

      Radera
  3. Vilken passande header! Finns det ett ställe som heter Målen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det?;) Jodå stället låg på vägen längst vår vandring i går:)

      Radera
  4. Hej hopp!
    Björnskiten är hittad en bit utanför Falun ;)
    Men du menar väl Trolldalen i Gagnef? Kan inte påminna mig om att det finns nån Trolldalen i Faluområdet.
    Fast å andra sidan är det inte sååå långt till Gagnef från Falu heller ;)

    Härlig headerbild!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ups Gagnef var det ju så klart;) men vilken tur att jag inte visste att nalle håller till i den trakten:)

      Radera
  5. Och maken tyckte så klart att det var en alldeles ypperlig idé? ;o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm.. Det kom några konstiga "grymtningar" till svar.....Jag tror att han gillade idén;)

      Radera