onsdag 29 augusti 2012

Ledig ledighet:)

Vaknade i morse och insåg att jag har sovit ännu en hel natt....
Inget vakna mitt i natten för att sedan i timmar grubbla,fundera,känna oro och illamående.

Tänk att det var så enkelt. Ett litet besked och plötsligt kan man börja leva och njuta igen.:)

Visst har jag haft huvudet över vattenytan den här tiden och visst har jag sovit en och annan natt det senaste halvåret.....Men någonstans har det hela tiden funnits en krampaktig känsla som smugit sig fram varje gång ett Tack men nej tack har visat sig i ett mail eller telefonsamtal.......Alla dessa gånger jag varit nästan ända framme och sedan snubblat på målsnöret.
Det har varit tufft kan jag säga och det har tagit på krafterna att inte visa för mycket hur besviken och faktiskt även knäckt jag har känt mig........

Men nu är den tiden över och jag hoppas innerligt att den aldrig kommer tillbaka.

Tiden fram till jag börjar min nya anställning är jag nu ledig....Alltså ledig på riktigt.....Jag kan göra allt det där som jag tänkt göra. Men inte riktigt kommit igång med.....

Mitt "kontor" ska rivas ut och allt gammalt ska slängas. Här ska tapetseras och målas och göras riktigt mysigt..... Har aldrig kommit igång med det tidigare utan har suttit här i gamla barnkammaren med rosa väggar och "barnkammarfondtapet". (Sug på det ordet alla "särskrivningsdebattörer".)
Nu ska jag välja färger som passar mig och göra det riktigt trivsamt.

Igår hade jag den stora äran att få ha mitt älskade "barnbarn" Bella här hos mig.
Vi tog en riktigt skön långpromenad på förmiddagen och på eftermiddagen gick vi och mötte "lillhönan" på skolan.

I samma stund som busvovven får syn på lillhönan, så är jag bara luft;)

De har någonting ihop de där två. Dit Bettina går....Dit går också Bella.....Så mysigt att se:))


Idag är jag ensam hemma igen och nu är det dags för sista träningspasset inför tjejmilen......

Har jag sagt att målet är under timmen???
Glöm det.....Då måste jag ha varit kraftigt sinnesförvirrad eller så menade jag att min väninna kommer att klara det på under timmen;)) Själv får jag ha som mål ca 67 min.. Ok??



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar