måndag 20 augusti 2012

Väldoft i skogen:)

Om någon av er som läser detta befann er i skogen mellan mitt hus och Högabråten....I dag ca 15.00.

Om ni i så fall tyckte att det luktade fantastiskt gott därute i skogen........

Ja då var det bara jag som varit ute och löptränat.


Nu tror ni att jag "skämtar Aprillo" med er. Eller hur?

För ingen kan väl tänka sig att det luktar gott om mig när jag är svettig som en "wookad gnu";)


Men tro vad ni vill för så här var det. Jag började svettas efter ca 1,5 km och tyckte då att det luktade ovanligt gott i skogen.
Jag älskar ju skogsdoft även i vanliga fall. Men det här var annorlunda...

Jag kämpade vidare på min lilla flåsturne och ju mer jag svettades ju godare och starkare blev doften......

Vid ca 5 km började jag bli orolig att min hjärna fått ett litet "släpp" och inte riktigt visste vad som var verklighet eller fantasier. För inte sjutton kan svett lukta så underbart. Jag stannade och drog in ett djupt snort under armen....FY FASIKEN vad det inte luktade gott där i alla fall.

Så jag fortsatte springa och där var den igen...Mmmmm underbara väldoft.

Då kom jag på vad det var....Jag hade ju tillbringat förmiddagen hos frissan och eftersom jag svettas även i hårbotten. Så frigjordes doften av hårvård:))))

Så alltså var det min doft ni kände i skogen i Skillingaryd i dag...Bara så att ni vet;)

4 kommentarer:

  1. Hahaha! Vilka bra tips du kommer med. Tror jag ska spraya håret...jag ska nämligen ut och jobba lite mer i trädgården. Kram

    SvaraRadera
  2. Jösses vilket inlägg. Fantasin skenade hos mig.
    Kram!

    SvaraRadera