onsdag 1 augusti 2012

Men det var gott vin;)

Den här dagen har jag dragit mitt strå till stacken och skördat både det ena och det andra.
Min lilla "täppa" där jag odlar potatis med mera, har äntligen börjat ge lön för mödan. Och det rejält.
Stora fina och många är potatisen i år:)

En hel gryta full på bara en planta....

På förmiddagen idag var jag på ett obligatoriskt möte på Arbetsförmedlingen.....Jag kommer snart att börja jobba igen.
För det sa hon;)))

Skämt åsido så hoppas jag verkligen att det lossnar nu efter semestern och fram tills dess får jag bidraga med det jag kan till familjekassan:( Fick ett besked i dag att jag nu fått utbetalt 150 dagar från inkomstförsäkringen och alltså inte är berättigad till fler. Får nu klara mig på A-kassan. Som är ca 50% av vad jag tjänade som anställd......



Men vad klagar jag för?:) Jag har ju mitt potatisland och en liten sväng till skogen gav blåbär till både paj och frukostfilen. Lite kantareller har jag också bidragit med idag;)

 Tidigare idag kom jag på att jag varit dålig på att träna senaste veckan.
Alltså visst vi har vandrat och jag cyklade till skogen.

Men ingen riktig, svettig, "halvtmedvetslösmed blodsmakimunnen" träning på hela veckan....

Skärpning tänkte jag och beslutade mig för att jag efter middagen skulle ge mig ut på riktigt plågsam runda;)


Då gick det ju inte riktigt så.......Jag hade  grävt upp de där goda potatisen och till det ugnstekt lax med romsås och grönsaker......Så vad gör jag?
Självklart serverar jag både mig själv och sambon ett riktigt gott Rosévin till:)

Alkohol och träning? Nej tack inte för mig iallafall.

I stället tog lillstumpan och jag en skön skogspromenad och det var då vi drygade ut kassan lite till genom att hitta finfina kantareller:)
I morgon ska jag träna. Det ska jag. Så det så;)


4 kommentarer:

  1. underbart! hoppas det lossnar snart..kram Annette

    SvaraRadera
  2. Vilken lyx med egen potatis från eget land. Och den där skålen blåbär såg inte alls fel ut :-).

    Jo du. Det där med att söka jobb är ursegt. Var ute med en kompis igår på öl och middag. Hon är arbetslös sen 4 år. Går på olika aktivitetsprogram. Så himla trist för henne. Tack och lov har hon en gubbe som gärna hjälper till lite extra ekonomiskt. Men kul är det inte.

    Nu håller vi tummarna för att hösten kommer med massor av jobb och erbjudanden.
    Kram!

    SvaraRadera