fredag 22 juni 2012

Att fylla år:)

I går var det min födelsedag:) Jag älskar att fylla år......
Nu sedan Facebook kom in i mitt liv har det blivit ändå roligare....Plötsligt får man en massa grattis från bekanta som annars inte ens skulle vetat om att man fyller:)

Morgonen började med att de två personer som jag delar hemmet med kom in och sjöng för mig.
Ja må HAN leva sjöng Bettina:))) Hmm inte vet jag vem hon menade. Men jag tog åt mig av sången och njöt.
Frukost hade de redan fixat och så var dagen igång.
Grattishälsningar på "fejjan", telefongrattis,SMS och till och med gammaldags hälsningar i form av kort som levererades med "snigelposten".....Jag bara njöt.

Sent på eftermiddagen höll allt på att bli förstört:( Jag fick det där telefonsamtalet som jag väntat på.
Nu blev jag inte förvånad. Eftersom det dragit ut på tiden så hade jag redan hunnit förstå att något var fel.....Men ändå. Jag ville inte få ett negativt besked på min födelsedag.....
: Allt var klart ....Vi hade bestämt oss för dig.....MEN så hände följande.......BLA,BLA;BLA:((((

Jag tänker "blogga" om detta på Måndag. För det ska inte få förstöra nu. Nu är det midsommarafton och i morgon kommer ett härligt gäng till oss och jag vill bara vara GLAD!!!!

På kvällen i går kom mina söner, svärdotter och barnbarnet = hunden Bella.
Vi grillade och käkade lakrits kladdkaka, Nutella kladdkaka, lemoncurd grädde och jordgubbar.
Jag fick blommor och presenter och mina älskade sjöng för mig.......Vinet smakade underbart och vi satt ute tills knotten tog över .....Så det var en underbar dag som inte fick förstöras av ett sketet samtal.
 Hoppas alla får en riktigt skön midsommarafton!!!

3 kommentarer: