lördag 9 juni 2012

Tankar och funderingar!

Vissa dagar tänker man lite mer än andra.....dagar:)

Man funderar och fiffilurar på både det ena och det andra.

Jag tänker bäst när jag är ute och går i skogen.
Inte när jag springer. För då är jag alldeles för upptagen av att försöka andas utan att kväva mig själv.

Men som sagt när jag tar en riktigt lång och skön skogspromenix för mig själv.
Då flödar tankarna fritt och jag kommer på tusen saker som jag vill skriva ner och dela med mig av. När jag sedan kommer hem igen har jag redan glömt hälften:)

I dag tog jag en sväng genom skogen för att hämta hem min lilla dotter och då funderade jag på just det här med att "blogga". För mig är detta en helt ny värld. Jag hade nästan aldrig läst en blogg för ett halvår sedan och hade ingen aning om att det var så många olika typer av människor som bloggade.

Funderade lite på vilken kategori av bloggare jag själv tillhör?
Jag är ju ingen "Mamma bloggare" även om jag nämner min lilla dotter i tid och otid. Inte heller Trädgårds, Hurtbulle, Mat och bak, 40+, Eller någon av alla andra som ser att många har ett tydligt spår i sina bloggar. Jag är nog lite av varje och det är väl det som är min mening. Att ha en egen personlig blogg som inte kan placeras i något fack. Att inte lämna ut mina nära och kära för mycket och att ALDRIG kränka någon........Mest skriver jag för min egen skull. Men kan ju inte neka till att jag blir både peppad och glad när jag ser att det blir fler och fler sidöppningar. Ännu lite roligare är det när någon kommenterar. Så snälla gör det OFTA och MYCKET. Det går bra att vara anonym;)

Vet att jag älskade att skriva redan i skolan och hade ganska livlig fantasi. Vilket resulterade i att jag ofta fick mina alster upplästa av fröken på mellan stadiet.

Ibland funderar jag på om jag skulle tagit den här tiden som jag varit så upptagen av att hitta ett jobb, till att skriva ett manus eller en bok. Bara för att se om jag klarat av det.
Min sambo säger alltid att han vill skriva en bok och vi drömmer om att bosätta oss i tex Italien när vi blir gamla. Han ska skriva och jag ska måla akvarell. Men vem vet. Det kanske blir tvärtom;).

6 kommentarer:

  1. Det låter ju lite som mitt bloggande fast skillnaden kanske är att jag inte är så bra på o skriva kanske men försöker lite då o då :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att vi är många som gör så gott vi kan;)

      Radera
  2. Jag tillhöt nog också "Blandbloggarna" även om det allt som oftast dyker upp nåt om barnbarnen. Jag tycker det är kul när man hittar lite av varje i en blogg. Man blir alltid överraskad. Ha en skön söndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med. Men det är också kul att läsa olika typer av bloggar. Det blir ju också en skön blandning.

      Radera
  3. Klart jag fortsätter att kika in här och kommenterar! Det gör ju du hos mig! :-)! Själv är jag också relativt ny i bloggvärlden, började av en slump i november-11. Blev inspirerad av en annan bloggare, och det är så kul att skriva. Kram

    SvaraRadera