måndag 18 juni 2012

Motivation tack!



Jag behöver motivation för att orka starta om nu........ Kommer inte på något att skriva om och tycker att allt bara rullar på i ett alldeles för snabbt tempo.

Försommaren är ju så otroligt vacker och man vill stanna upp lite och bara njuuuuuuta!
Fredagens långpromenad var så där underbar då solen sken och allt blommade så ljuvligt. Grodan poserade villigt ( Helt skräckslagen satt han kvar långt efter vi gått vidare "fniss").



En hel äng med "midsommarblomster" Kan ju göra vem som helst lycklig.


Hoppas bara att det fortfarande blommar på Fredag så att man kan plocka de viktiga sju sorterna att lägga under kudden. För att sedan drömma om sin egen groda;)

På Fredags eftermiddagen hjälpte jag min väninna i hennes skoaffär och min längtan ut i arbetslivet blev om möjligt större än tidigare. Så roligt att vara ute bland folk, prata, skratta och SÄLJA!!!! 
                      Jag väntar ju på ett svar efter min "lilla" resa till Stockholm förra veckan. Då trodde jag som den optimist jag är att allt var klart. Men nu minskar hoppet igen för varje dag och det är därför jag inte känner mig tillräckligt motiverad att sätta upp nya mål:(


På Lördags morgonen lämnade jag lilla livet på sitt första Scoutläger/hajk och vi blev plötsligt fruktansvärt rastlösa hemma. Så vi tog våra cyklar och gav oss iväg. Målet var ett mysigt lantcafé drygt två mil från hemmet. Det blev en härlig tur på ca 4,5 mil. hela 21 sorter dukades upp på fikabuffen.....Jag smakade nästan på alla:) Ja vadårå??? ;)








                                                 
                                                     

4 kommentarer:

  1. Självklart skulle du smaka på allt. Det behövs att man tankar lite energi när man är ute på såna strapatser.

    SvaraRadera
  2. Ja cyklar man så långt för en fika får man pröva alla sorter :)

    SvaraRadera