onsdag 20 juni 2012

Reflektioner på Mc-Donalds!

En tur till den stora staden stod det på mitt schema idag.
Stundande födelsedag, Midsommarfirande och party med goaste gänget innebar att kyl och skafferi (som gapade tomma) behövde en rejäl på fyllning!

Vi begav oss så till CityGross i Jönköping. Där finns det mat vill jag lova.

Kvittot blev nog det längsta jag någonsin har lyckats få till:)
Om man inte räknar besöken nere i den från TV5 så kända butik U;)

(Om någon tycker att ni inte kan läsa vad det står på kvittot...Så är det inte heller meningen att ni ska se det.)




När vi efter ett par timmar i denna gigantiska affär äntligen skulle bege oss hem igen.....Då var den lilla hungrig och sur..... Så det fick bli ett besök på Mc Donalds. Något som verkligen inte tillhör vanligheter i vår familj. Men undantag göres......

Nu är det ju så bra att man kan välja annat än "äckliga"hamburgare. Som tex KycklingWraps.

Följande saker reflekterade jag över vid detta ganska korta besök.

1. Före oss i kassan stod en Mormor/Farmor/Gamla damen som bor granne (vad vet jag) med en liten flicka på ca 3 år. Hon hade beställt en sk Happy Meal med tillhörande leksak till flickebarnet.
När de hade betalat och fick sin mat säger killen i kassan: Tyvärr så har vi bara pojkleksaken kvar. Hoppas att det går bra ändå......Reflektion 1. Vadå pojkleksak?

Den äldre damen gjorde då vad jag tycker ett mycket stort misstag. Hon utbrister: O NEJ nu kommer hon att bli JÄTTE besviken. Sedan vänder hon sig mot den lilla söta tjejen (som tycker att livet är toppen på Mc Donalds) och säger: Det finns bara POJKLEKSAKER nu blir du väl ledsen. Åh stackars dig kan det gå bra ändå???? Varpå flickan tittar upp på brickan ler och tar den lilla "pojkleksaken" nickar och går till bordet;) Kunde ju enligt mig ha slutat riktigt illa. Enbart för att damen ifråga var så opsykologisk.... Men som sagt var det är ju vad jag tycker:)

2. Den här hamburgerkedjan var en gång i tiden känd för att vara snabb och hade det rent och snyggt.
Reflektion 2: Så är det inte längre. (Tänker inte orda mer om den saken.)

3.Vi avslutade besöket med att köpa varsin Sunsae mjukglass med jordgubbs eller Chokladsås.
Reflektion 3 : Första gången någonting jag köpt något som varit större i verkligheten än på bilden:)
För bara 10 kronor;))



5 kommentarer:

  1. Det dröjer nog några generationer ännu innan alla fattar att det finns inte pojk eller flickleksaker. Jag hade tänkt åka till City Gross i morgon. Ska försöka att fixa ett kortare kvitto. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst väljer en flicka oftare det lite söta och gulliga och en pojke det lite tuffare.....Men man behöver ju inte överdriva:) Lycka till med ditt kvitto;) Kram!

      Radera
  2. Ja du det är så inrotat det där med pojk o flick :) o jag äter inte på denna kedja :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag äter inte gärna där heller. Men ibland får man offra sig;)

      Radera
  3. Tittar in och önskar dig Glad Midsommar

    SvaraRadera