lördag 30 juni 2012

Allätaren!

I kväll ska lilla matglada fröken i huset på mysparty....
En av hennes klasskompisar fyller 9 år och bjuder på Tacokväll.
Då tänkte jag att min oäkta hälft och jag skulle ta och äta lite gott här hemma. Men för att inte lilla hon skulle bli ledsen och tycka att det där ville hon också ha. Så tänkte jag att vi kan väl passa på att äta någonting som inte hon tycker om...Barn är ju lite kinkiga med mat....det vet ju alla;)
Gissa vad?-----Vi kom inte på någonting:))) Hon äter ta mig tusan allt:)

Nåja då tar vi väl helt enkelt och grillar upp lite "heta" korvar i all enkelhet sa jag......Döm om min förvåning när han den där mannen i huset kommer med orden: Det kan jag göra....
Jaha för nu har han efter alla år insett att han aldrig kommer att lära sig grilla om han inte testar.
Så i kväll är det han som tänder grillen.
Obs!! bilden har ingenting med texten att göra!!
foto: Anders Hansson!
Jag har kollat brandsläckaren, förberett trädgårdsslangen och bunkrat upp med reservmat;) Så det ska nog gå bra....

12 kommentarer:

  1. Vill bara berätta att vi har just grillat klart. Det blev ingen brandkårsutryckning här.

    SvaraRadera
  2. Jag tror han tränar till nästa gång vi kommer.//Monika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det Monika....Nästa gång du;)

      Radera
  3. Vilken tur att du slapp använda brandsläckaren. Hoppas maten smakade bra:-).
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men eller hur?;) Det smakade bra! Kram tebax:)

      Radera
  4. va bra att du skrev det där med bilden räcker ju med skrämsel :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja du ser! Jag lyssnar också på mina läsare:)

      Radera
  5. En 9-åring som äter allt...vilken tur ni har! Min 14-åring är fortfarande hemskt kräsen. Jobbigt! 16-åringen äter dock det mesta...utom fisk och lök...
    Bra att du lade till Obs!! Bilden har inget...så man slapp bli lika förskräckt som med den kraschade bilen! :-D
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Hon äter verkligen allt och mycket. (Men det gör ju jag också.)

      Radera
  6. Kan jag få låna din 9-åriga dotter ett tag så hon kan lära min 7-åriga dotter att äta. Hon tycker inte om något men jag tvingar henne att äta. Jag tänker då inte börja laga 2 måltider per gång pga en kräsen dotter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går jättebra....Bettina tackar inte nej till att "jobba" lite i Thailand några veckor;)

      Radera