torsdag 7 juni 2012

Vår märkliga värld!

Det är allt en märklig värld vi lever i.
Alla barn fick hjälpa till att befolka en stad i Jönköping igår. Fantasin flödade:)
Idag har jag lusläst Aftonbladet och Expressen på nätet och det dyker upp så konstiga saker att man undrar om det är sant. Flera gånger denna förmiddag har jag nypt mig i armen för att försäkra mig om att jag är vaken och att det jag läser verkligen står där trots att det inte är första April.

Inte nog med alla krig, mord, mordförsök, domstols förhandlingar, bantningstips och allt annat som man bara mår dåligt av att läsa.....

Nej som krydda på moset ägnar sig kvällstidnings drakarna åt att överträffa sig själva i märkliga nyheter som:

 Ny trend i Japan...."Bagelhead". Unga japaner ägnar sig åt att spruta in koksalts lösning i pannan. Trycker sedan med ett finger i mitten för att få det att se ut som en bagel??????

Eller: QR kod på gravstenars vara eller icke vara? I Sandefjord i Norge har en familj valt att sätta en QR kod på sin mammas grav. Där kan sedan vänner och bekanta scanna av koden med sin mobil och bli länkade till en hemsida med filmer och foton från den avlidnes tid i livet......

I stället för att sitta här och läsa dessa bisarra saker borde jag göra följande:

1. Putsat mina fönster.

2. Rensat grönsakslandet.

3. Cyklat ner till affären och inhandla det som saknas.

4. Tagit på mig träningskläder och sprungit en lång och svettig runda.

5. Städat mitt kontor....

6. Rensat garderober.

7. Gömt undan all koksalts lösning innan jag får för mig att testa om det verkligen går.

8. Börjat spela in filmen om mitt liv som ska länkas från en QR kod på min gravsten. (Vill ju ha lite makt över vad som ska visas och inte;))



5 kommentarer:

  1. Hahaha! Vilket av dina måsten tänker du börja med?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hittade en clementin på väg ut i köket. Så jag började med att skala den.....

      Radera
  2. Jösses, dessa galna nyheter har undgått mig.Jag brukar kolla på Outsiders på 5-an på tisdagar, där kan man snacka om udda människor!

    SvaraRadera
  3. Ja det finns en del konstiga sakr här i livet tyvärr kan mna ju inte skratta åt alla dessa tokigheter utan många är ju riktigt grymma o sorgsna också, men kanske vi ska göra våra egna grejor o sluta läsa om dessa tokerier :)

    ha en skön helg

    SvaraRadera